شناسهٔ خبر: 67041296 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

کنسول دستی بعدی ایسوس به پردازنده آرم مجهز می‌شود؟ - اکونیوز

اقتصاد ایران: طبق صحبت‌های یکی از مدیران ارشد ایسوس، این شرکت درحال بررسی امکان ساخت کنسول دستی با پردازنده‌ی مبتنی‌بر آرم است.

صاحب‌خبر - تاکنون شاهد عرضه‌ی لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های ویندوزی مبتنی‌بر پردازنده‌های آرم بوده‌ایم، اما می‌توان انتظار داشت در آینده کنسول دستی مبتنی‌بر آرم با سیستم‌عامل ویندوز روانه‌ی بازار شود؟ ایسوس اخیراً کنسول دستی ROG Ally X را با پردازنده AMD معرفی کرده است، اما به‌نظر می‌رسد مدیران این شرکت قصد دارند نسخه‌ی دیگری از کنسول جدیدشان را با تراشه‌ی مبتنی‌بر آرم معرفی کنند. ویتسون گوردون، مدیر ارشد بازاریابی ایسوس، در مصاحبه با وب‌سایت AndroidAuthority اعلام کرد: «کنسول دستی مبتنی‌بر تراشه‌های آرم فوق‌العاده خواهند بود. نمی‌توانم به‌طور قطع بگویم چه اتفاقی خواهد افتاد، اما درحال بررسی همه چیز هستیم. ما درحال مشاهده‌ی پیشرفت‌های صورت‌گرفته در این زمینه هستیم و از آن بسیار هیجان‌زده‌ایم. ذهن ما به‌طور طبیعی به این سمت می‌رود که آیا می‌توانیم از فناوری آرم در نسل بعدی ROG Ally استفاده کنیم؟» گوردون با احتیاط خاطرنشان کرد که ایسوس هنوز درمورد ساخت کنسول دستی با پردازنده‌ی مبتنی‌بر آرم به‌قطعیت نرسیده است و به‌نظر می‌رسد نباید به این زودی‌ها انتظار چنین محصولی را داشته باشیم. او در ادامه توضیح داد: «باید ببینیم کوالکام با این فناوری به کجا می‌رسد.» مقالات مرتبط: کنسول دستی ROG Ally X ایسوس با پیشرفت در تمامی زمینه‌ها از راه رسید بررسی ROG Ally؛ وقتی ویندوز پر پرواز را از ایسوس می‌گیرد کنسول دستی مبتنی‌بر آرم به‌لطف کارایی بالای این تراشه‌ها، احتمالاً عمر باتری بسیار طولانی‌تری نسبت‌به کنسول‌های دستی مجهز به پردازنده‌ی X64 ارائه می‌دهد. این موضوع می‌تواند خبر بسیار خوبی برای گیمرهایی باشد که از عمر باتری دستگاه‌هایی مانند نسل اول ROG Ally و استیم دک ناامید شده‌اند. تراشه‌های مبتنی‌بر آرم همچنین می‌توانند منجر به کاهش وزن و طراحی باریک‌تر دستگاه شوند، زیرا تولیدکنندگان می‌توانند از باتری کوچک‌تری استفاده کنند. یکی از معایب بالقوه‌ی استفاده از تراشه‌ی مبتنی‌بر آرم در کنسول دستی ویندوزی، بحث عملکرد است. کوالکام نشان داد که پردازنده‌های اسنپدراگون ایکس می‌توانند ازطریق شبیه‌ساز، طیف وسیعی از بازی‌های X64 را با سرعت قابل قبولی اجرا کنند و برای نمونه بازی‌هایی مانند Baldur’s Gate 3 ،The Witcher 3 و Borderlands 3 را به‌نمایش گذاشت. به‌هرحال، شبیه‌سازی نسبت‌به اجرای مستقیم نرم‌افزارها و بازی‌ها، با افت عملکرد همراه است؛ بنابر این باید دید آیا نسخه‌ی مبتنی‌بر آرم کنسول بازی ایسوس می‌تواند در اجرای بازی‌های سنگین با نمونه‌های مجهز به پردازنده‌های X64 رقابت کند یا خیر.

نظر شما