شناسهٔ خبر: 67041063 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

در این بوستان‌های پایتخت مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری وجود دارد

رکاب‌زنی میان طبیعت

فرقی نمی‌کند خودتان دوچرخه داشته باشید یا نه، با انتخاب یکی از بوستان‌هایی که مسیر دوچرخه‌سواری دارند، می‌توانید این ورزش مفرح را تجربه کنید و با یک تیر دو نشان بزنید، یعنی هم ورزش کنید و هم تفریح.

صاحب‌خبر -

همشهری - نیلوفر ذوالفقاری: رکاب زدن در هوای مطبوع بوستان‌ها، تماشای گل‌ها و درختان سرسبز و لذت بردن از مناظر، می‌تواند پازل ورزش و تفریح در روزهای آخر بهار را کامل کند.خبر خوب اینکه در بیشتر بوستان‌ها ایستگاه‌هایی برای کرایه کردن ساعتی دوچرخه وجود دارد و خیالتان از ایمن و استاندارد بودن مسیرهای رکاب‌زنی راحت خواهد بود.

نام مقصد: بوستان لاله

نشانی: بلوار کشاورز، تقاطع خیابان کارگر

منطقه: 6

نزدیکترین ایستگاه مترو: بوستان لاله

نزدیکترین ایستگاه اتوبوس: کارگر

امکان اجاره دوچرخه : نیست

هزینه کرایه دوچرخه: ندارد

مناسب رده سنی: همه رده های سنی

معرفی: مسیر دوچرخه‌سواری بوستان لاله جزو اولین مسیرهای دوچرخه‌سواری با استانداردهای ویژه است که در بوستان‌های بزرگ پایتخت راه‌اندازی شد.

در امتداد یک مسیر ویژه

مسیر دوچرخه‌سواری در بوستان لاله یک ویژگی مهم دارد و آن هم اتصال آن به یکی از اصلی‌ترین مسیرهای دوچرخه‌سواری شهری است. دوچرخه‌سوارانی که خط ویژه دوچرخه از میدان هفتم‌تیر، میدان ولیعصر(عج) و بلوار کشاورز را برای دوچرخه‌سواری انتخاب می‌کنند، می‌توانند رکاب زدن در میان درختان بوستان لاله را ادامه دهند. پیش از این خانه دوچرخه در بوستان لاله فعال بود اما در حال حاضر شهروندان باید برای دوچرخه‌سواری در این بوستان، دوچرخه شخصی همراه داشته باشند.

نام مقصد: بوستان آزادگان

نشانی: بزرگراه امام علی(ع)، میدان بسیج، کمربندی بزرگراه آزادگان

منطقه: 15

نزدیکترین ایستگاه مترو: دولت‌آباد

نزدیکترین ایستگاه اتوبوس: میدان بسیج

امکان اجاره دوچرخه : هست

هزینه کرایه دوچرخه: 50 تا 100 هزار تومان

مناسب رده سنی: همه رده‌های سنی

معرفی: مسیر دوچرخه‌سواری بوستان آزادگان جزو مسیرهای طولانی ویژه این ورزش در پایتخت است که 11 کیلومتر طول و چند ایستگاه دوچرخه کرایه‌ای دارد.

استراحت کنار دریاچه

از آنجا که وسعت بوستان آزادگان زیاد و بیش از 100 هکتاراست، مسیر دوچرخه‌سواری آن بخش‌های بسیار متنوعی دارد. با دوچرخه‌سواری در این مسیر هم راه‌های سرسبز و گل‌کاری شده بوستان را می‌بینید، هم می‌توانید از کنار دریاچه وسیع این بوستان عبور و منظره آن را تماشا کنید یا کنار آن به استراحت بپردازید. امکان کرایه کردن دوچرخه با ارائه مدرک شناسایی از ایستگاه‌های این بوستان وجود دارد. هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان، دوچرخه‌های اجاره‌ای استاندارد در ایستگاه‌ها تدارک دیده شده است.

نام مقصد: بوستان پردیسان

نشانی: ضلع شمالی بزرگراه شهید حکیم، بین شیخ فضل الله و یادگار امام (ره)

منطقه: 2

نزدیکترین ایستگاه مترو: میدان صنعت

نزدیکترین ایستگاه اتوبوس: پردیسان

امکان اجاره دوچرخه : نیست

هزینه کرایه دوچرخه: ندارد

مناسب رده سنی: همه رده های سنی

معرفی: در بوستان پردیسان علاوه بر مسیر خط کشی شده‌ آسفالت مخصوص دوچرخه سواری، مسیری 7 کیلومتری هم برای دوچرخه سواری کوهستان دور رینگ اصلی بوستان ساخته‌اند.

30 دقیقه دور پردیسان

در بوستان پردیسان مسیر جداگانه‌ای برای تردد دوچرخه‌ها در نظر گرفته شده است که شیب و شرایط گوناگونی را در اختیارتان می‌گذارد. اما در این محل دوچرخه کرایه داده نمی شود، بنابراین باید خودتان دوچرخه داشته باشید. اما محل برپاییی مسابقه های بسیاری برای کودکات تا بزرگسالان بوده است. به عنوان مثال جشنواره دوچرخه‌سواری و موتورسیکلت برقی توسط سازمان حفاظت از محیط زیست در این بوستان برپا شد. برای دوچرخه‌سواران مبتدی و نیمه‌حرفه‌ای،طی کردن مسیر دوچرخه‌سواری بوستان پردیسان دست‌کم 30 دقیقه زمان می‌برد.

رکاب‌زنی میان طبیعت

نام مقصد: بوستان تسلیحات

نشانی: انتهای خیابان گلستان، جنب مسیل باختر

منطقه: 8

نزدیکترین ایستگاه مترو: سبلان

نزدیکترین ایستگاه اتوبوس: گلشن‌دوست

امکان اجاره دوچرخه : نیست

هزینه کرایه دوچرخه: ندارد

مناسب رده سنی: همه رده‌های سنی

معرفی: مسیر دوچرخه‌سواری بوستان تسلیحات به عنوان پیست بهاران هم شناخته می‌شود. ویژگی این مسیر مسطح بودن و نداشتن شیب است که کار را برای مبتدی‌ها راحت می‌کند.

مسیری مسطح و بدون شیب

بوستان تسلیحات 17هکتار وسعت دارد و یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های محدوده شرق به حساب می‌آید. این بوستان به‌صورت کامل بازسازی و بخش‌های خانوادگی متعددی به آن اضافه شده است. مسیر دوچرخه‌سواری آن هم در بخش شمالی بوستان قرار دارد. از آنجا که این بوستان معماری مسطح دارد، دوچرخه‌سواری در آن بدون وجود سربالایی‌ها، برای مبتدی‌ها و کسانی که قصد یاد گرفتن این مهارت را دارند آسان‌تر است. مسیر دوچرخه‌سواری در این بوستان به خصوص برای کودکان ایمن و مناسب است.

رکاب‌زنی میان طبیعت

نام مقصد: بوستان تمدن

نشانی: خیابان جانبازان غربی، نبش بزرگراه امام علی(ع)

منطقه: 8

نزدیکترین ایستگاه مترو: گلبرگ

نزدیکترین ایستگاه اتوبوس: جانبازان

امکان اجاره دوچرخه : نیست

هزینه کرایه دوچرخه: ندارد

مناسب رده سنی: همه رده‌های سنی

معرفی: منطقه 8 شهرداری تهران بیشترین تعداد بوستان‌ با مسیر ویژه دوچرخه‌سواری را در خود جای داده و بوستان تمدن یکی از آنهاست.

مسیر دوچرخه و جاده تندرستی

در پیاده‌راه‌های عریض بوستان تمدن، مسیر جداگانه‌ای برای دوچرخه‌سواری با خط‌ کشی‌های منظم راه‌اندازی شده است.ویژگی مهم این مسیر دوچرخه‌سواری در ساختار متفاوت بوستان تمدن است. چون شهروندان موقع دوچرخه‌سواری از کنار مجسمه‌ها و المان‌های مینیاتوری بناهای تاریخی عبور می کنند. جاده تندرستی هم از کنار مسیر دوچرخه‌سواری بوستان تمدن می گذرد. امتیاز دیگر این بوستان، مناسب‌سازی شدن مسیرها برای تردد گروه‌های مختلف شهروندان است. کودکان هم می‌توانند به راحتی از مسیر دوچرخه‌سواری بوستان تمدن استفاده کنند.

نظر شما