شناسهٔ خبر: 67040298 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

چادرملو- فجر سپاسی: شانس کدام بیشتر است

رقابت در هفته پایانی لیگ دسته اول برای صعود به لیگ برتر به اوج حساسیت رسیده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مسابقات هفته سی و سوم و ماقبل پایانی لیگ دسته اول فوتبال ایران در حالی روز گذشته برگزار شد که جدا از خیبر خرم‌آباد با قطعی کردن صعود و قهرمانی در این رقابت‌ها، دو تیم مدعی حضور در لیگ برتر (چادرملو اردکان و فجر شهید سپاسی شیراز) نیز با یکدیگر هم‌امتیاز شدند تا آخرین جدال آنها اهمیت زیادی پیدا کند.

چادرملو اردکان روز گذشته مهمان شاهین بندر عامری بود و در حالی که حریف آنها برای جلوگیری از سقوط تلاش می‌کرد، به تساوی بدون گل در بوشهر رضایت داد و در سمت مقابل نیز فجر شهید سپاسی توانست در شیراز با سه گل مس سونگون ورزقان را شکست بدهد تا امتیازهای این دو تیم برابر شود.

در حال حاضر چادرملو اردکان و فجر سپاسی شیراز در امتیاز 70 برابر هستند (مشابه با امتیازی که شمس‌آذر قزوین سال گذشته کسب کرده و قهرمان شده بود)، اما این عملکرد فوق‌العاده از سوی شاگردان سعید اخباری و مهدی رجب‌زاده نیز هنوز برای صعودشان به لیگ برتر کافی نیست و فقط یکی از آنها به سطح اول فوتبال ایران می‌رسد.

2030837

مشابه با قوانین لیگ برتر که بازی رودررو اهمیت بیشتری از تفاضل گل در رتبه‌بندی تیم‌ها در جدول نهایی مسابقات دارد، در لیگ دسته اول نیز امسال این قانون لحاظ می‌شود و در این شرایط شاگردان سعید اخباری در چادرملو اردکان شرایط بهتری دارند.

شاگردان اخباری در مسابقه دور رفت مقابل فجر سپاسی موفق به کسب پیروزی یک بر صفر در شیراز شدند و در دیدار برگشت هم که اخیرا در شهر یزد برگزار شد، با نمایش هجومی به برتری 3 بر صفر رسیدند تا این عملکرد موفق در دو بازی رودررو، شانس آنها را برای رسیدن به لیگ برتر بالاتر ببرد.

چادرملو اردکان چهار روز دیگر (دوشنبه) در شهر یزد میزبان دریا بابل خواهد بود و مقابل تیمی قرار می‌گیرد که برای جلوگیری از سقوط می‌جنگند، اما شاگردان اخباری در صورت کسب پیروزی و بدون توجه به نتیجه دیدار همزمان فجر سپاسی برابر پارس جنوبی جم، به لیگ برتر صعود می‌کنند.

2030838

اما عدم نتیجه‌گیری چادرملو اردکان در دیدار خانگی مقابل دریا بابل و کسب پیروزی توسط فجر سپاسی، کاری می‌کند تا شیرازی‌ها با برتری در بازی خارج از خانه برابر پارس جنوبی جم، لیگ برتری شوند و پس از دو سال دوباره به سطح اول فوتبال برگردند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما