شناسهٔ خبر: 67039743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شرکت‌های دانش بنیان در حوزه شرکت‌های تعاونی فعال شوند

خبرگزاری صدا و سیما

سرپرست هماهنگی اموراقتصادی استاندار خراسان جنوبی: پارک علم و فناوری شرکت‌های دانش بنیان را در حوزه شرکت‌های تعاونی فعال کند.

صاحب‌خبر -

شرکت‌های دانش بنیان در حوزه شرکت‌های تعاونی فعال شوند
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، جعفری در جلسه شورای تعاون استان با اشاره به شعار سال و نقش تعاونی‌ها در تحقق شعار سال، گفت: مشارکت مردم در افزایش تولید با مشارکت تعاونی‌ها شکل می‌گیرد و فعالیت‌های اقتصادی در قالب تعاونی‌ها می‌تواند جهش داشته باشد.

وی با بیان اینکه هر دستگاهی یک رابط تعاون معرفی کند و جلسات با رابطان ادارات با محوریت اتاق تعاون برگزار شود، افزود: روند کار و برنامه برای آینده پیگیری و در کارگروه برنامه‌ها مطرح و مصوب شود.

جعفری گفت: جلسه بعدی شورای تعاون یک ماه آینده برگزار خواهد شد و وظایف دستگاه‌ها باید تا آن زمان مشخص باشد تا در شورای تعاون آنچه قابلیت اجرا دارد مصوب شود.

وی با اشاره به اینکه نهاد‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی سهم ۲۵ درصدی تسهیلات تعاونی‌ها را رعایت کنند، افزود: بانک توسعه تعاون علاوه بر سهم ابلاغی، از تسهیلات داخلی خود هم برای تعاونی‌ها تسهیلات در نظر بگیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم از فعالیت هزار و ۱۲۱ تعاونی با هزار و ۱۱۲ بیمه شده در استان خبر داد و افزود: صادرات شرکت‌های تعاونی به کشور‌های همسایه، حاشیه خلیج فارس و کشور‌های اروپایی پارسال ۲۳ میلیون دلار بوده که افزایش ۴۹ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ دارد.

اشرفی افزود: این مقدار صادرات از ۳۰ شرکت تعاونی در استان انجام شد و فرش دستباف، عسل، گل رز، گلیم، محصولات شترمرغ، سنگ، زرشک، انواع مغزدانه و اقلام غیرنفتی از جمله اقلام صادراتی تعاونی‌ها بوده است که استان توانست در این زمینه رتبه دوم کشوری را کسب کند.

نظر شما