شناسهٔ خبر: 67039724 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده مرزبانی فراجا: دیپلماسی فعال مرزی با کشور عراق داریم

آبادان -ایرنا-فرمانده مرزبانی فراجا گفت: دیپلماسی فعال به منظور امنیت مرزهای کشور عراق و ایران بین مرزبانی ۲ کشور برقرار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار احمد علی گودرزی پنجشنبه در مراسم افتتاحیه پایگاه کنترل و مراقبت شماره یک مرزی شلمچه اظهار کرد: هماهنگی مرزبانان ایرانی و عراقی به منظور جلوگیری از قاچاق سلاح و مواد مخدر به صورت مطلوبی در حال انجام است.

وی افزود: دیپلماسی مرزی لحظه‌ای بین ۲ کشور برقرار است و شاهد اوج هماهنگی با کشور عراق بخصوص در مرزهای ۲ کشور هستیم.

سردار گودرزی گفت: سال گذشته ۱۲۷ نشست با کشور عراق در خصوص اربعین حسینی به منظور هماهنگی مرزی برگزار و بسیاری از مشکلات در لحظه برطرف شد.

وی افزود:در اوج هماهنگی با کشور عراق بخصوص در امنیت مرزهای ۲ کشور هستیم و در خصوص برگزاری گشت‌های مشترک و همزمان و برگزار رزمایش مشترک هماهنگی انجام شده است.

سردار گودرزی افزود: سال گذشته ۶ گذرگاه مرزی برای عبور زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده بود که با هماهنگی انجام شده و برای تسهیل در تردد زائران مرز آبی در خرمشهر نیز در اربعین حسینی امسال راه اندازی خواهد شد.

فرمانده مرزبانی فراجا همایش پیاده‌روی اربعین حسینی را تمدن ساز دانست و بیان داشت: مرزبانان ۲ کشور همدل و همنوا برای تسهیل به زایران هستند.

انسداد مرزهای در هورالعظیم در حال انجام است

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان در این نشست از انجام انسداد فیزیکی مرزهای ایران و عراق در هورالعظیم خبر داد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل مسولیت های اجتماعی نفت به این منظور در نظر گرفته شده است.

ولی اله حیاتی افزود: امنیت مطلوبی در ۶۵۰ کیلومتر مرز استان خوزستان برقرار است.

حیاتی بیان کرد: سال گذشته با تدابیر ویژه انجام شده تسهیل خوبی با کشور عراق در خصوص زائران اربعین حسینی انجام شد و یک میلیون ۷۳۰هزار نفر از مرز شلمچه عبور کردند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان گفت:با هماهنگی انجام شده اربعین متفاوتی در خدمات رسانی به زائران اربعین انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا با حضور فرمانده مرزبانی فراجا بهره‌برداری از ساختمان کنترل و مراقبت‌های مرزی زمینی شماره یک شلمچه با ۲ هزار و ۳۰۰ متر مربع زیربنا که در ۲ طبقه و با اعتبار ۴۶۰ میلیارد ریال توسط سازمان راهداری و پایانه‌ها ساخته و تحویل مرزبانی خرمشهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا با حضور فرمانده مرزبانی فراجا بهره‌برداری از ساختمان کنترل و مراقبت‌های مرزی زمینی شماره یک شلمچه با ۲ هزار و ۳۰۰ متر مربع زیربنا که در ۲ طبقه و با اعتبار ۴۶۰ میلیارد ریال توسط سازمان راهداری و پایانه‌ها ساخته و تحویل مرزبانی خرمشهر آغاز شد.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمشی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق هستند.

نظر شما