شناسهٔ خبر: 67039618 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار مدیریت بحران مازندران به مردم و مسافران

اداره کل مدیریت بحران مازندران نسبت به جاری شدن سیلاب، به مردم و دستگاه‌های اجرایی هشدار داد.

صاحب‌خبر -

هشدار مدیریت بحران مازندران برای آمادگی مردم و دستگاه‌های اجرایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: با تقویت و فعالیت سامانه بارشی در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه ۱۶ و ۱۷ خرداد شاهد رگبار باران، رعد و برق و صاعقه و وزش باد در همه مناطق استان خواهیم بود.

حسینعلی محمدی افزود: احتمال جاری شدن روان آب بصورت نقطه‌ای و محلی، افزایش حجم آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی جاده ها، ریزش سنگ، کاهش دید و اختلال در تردد محور‌های کوهستانی و احتمال آسیب به سازه‌های کم مقاوم از تبعات این سامانه خواهد بود.


توصیه‌های مدیریت بحران استان به مردم و مسافران:


۱- رانندگان هنگام تردد در جاده‌های استان بویژه در محور‌های کوهستانی و در هنگام شب، ضمن رعایت نکات ایمنی با کسب اطلاعات از مسیر (پلیس راهور و راهداری) و با احتیاط کامل رانندگی کنند.

۲- مردم و مسافران از تردد و توقف در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا" خودداری کنند.

۳- در این مدت کوهنوردان و طبیعت گردان از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در فضا‌های باز جدا خودداری کنند. (به علت احتمال رعد وبرق و صاعقه)

۴- دامداران، دام‌های خود را به دور از حاشیه رودخانه ها، دهانه مسیل ها، نقاط مرتفع، فضای باز و در مناطق امن نگهداری کنند (با توجه به احتمال سیلاب و رعد وبرق و صاعقه)

۵- شهرداران در این مدت نسبت به پاکسازی جوی‌ها و کانال‌های هدایت آب‌های سطحی و نیز بازدید و مقاوم سازی داربست‌ها، سازه‌های موقت، تابلو‌ها و بیلبورد‌های تبلیغاتی سطح شهر‌ها اقدام کنند.


۶- با توجه به پیش بینی مواج شدن دریای خزر از قایقرانی، ماهیگیری و انجام ورزش‌های آبی در این مدت جدا خودداری کنند.

۷- صاحبان سالن‌های پرورش گل و گیاه و پرورش دام و طیور نسبت به آماده سازی سیستم‌های گرمایشی و تنظیم دما و استحکام سالن‌ها تدابیر و اقدام احتیاطی لازم را انجام دهند.

۸- نیرو‌های خدماتی و امدادی استان با تمام قوا و تجهیزات آماده خدمات رسانی در صورت وقوع سیلاب احتمالی هستند.

نظر شما