شناسهٔ خبر: 67039245 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جزئیات ثبت سفارش کتب درسی تا پایان خرداد ۱۴۰۳ + سایت ثبت سفارش

رئیس اداره پشتیبانی و رفاه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ گفت: امکان ثبت سفارش کتب درسی برای دانش‌آموزان میان‌پایه یعنی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم و یازدهم و دوازدهم تا سی‌ویکم خرداد سال جاری ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

مهدی منتجب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه تاکنون بیش از چهار میلیون و ۷۵۰ هزار جلد کتاب درسی وارد انبارهای استان شده است، اظهار کرد: از این تعداد، حدود سه میلیون جلد در نواحی و مناطق استان اصفهان توزیع شده است.

وی درباره ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ افزود: امکان ثبت سفارش کتب درسی برای دانش‌آموزان میان‌پایه یعنی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم و یازدهم و دوازدهم تا سی‌ویکم خرداد سال جاری ادامه دارد.

رئیس اداره پشتیبانی و رفاه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود حدود یک میلیون دانش‌آموز برای سال تحصیلی پیش‌رو ثبت‌نام کتاب داشته باشند، تصریح کرد: از این تعداد، حدود ۷۵ درصد دانش‌آموز میان‌پایه و ۲۵ درصد دانش‌آموز پایه‌های ورودی هستند.

وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام کتب درسی از پنجم اردیبهشت سال جاری گفت: تاکنون ۶۰ درصد از دانش‌آموزان میان‌پایه استان اصفهان ثبت‌نام کتب درسی را انجام داده‌اند، از این‌رو نام‌نویسی سایر دانش‌آموزان باید در دستور کار نواحی و مناطق استان قرار گیرد.

منتجب با بیان اینکه امکان ثبت نام کتاب‌های درسی به صورت انفرادی امکان‌پذیر است، اظهار کرد: انتظار می‌رود مدیران مدارس هم در اسرع وقت نسبت به ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه به صورت گروهی اقدام کنند.

وی افزود: مناطق دارای کمترین و حتی بیشترین ثبت‌نام به صورت مستمر رصد می‌شوند، چرا که هدف از این رصد، جلوگیری از بروز هرگونه چالش در مسیر ثبت‌نام کتب درسی دانش‌آموزان است.

رئیس اداره پشتیبانی و رفاه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: ثبت سفارش و توزیع تمام کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره پیشخوان خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه ثبت سفارش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com انجام می‌شود.

وی پیرامون اینکه مطابق با برنامه‌ریزی صورت گرفته تاکنون حدود سه میلیون جلد کتاب‌درسی به مناطق و نواحی استان اصفهان تحویل داده است، گفت: توزیع کتب به نحوی اجرایی می‌شود تا دانش‌آموزان برای ابتدای سال تحصیلی پیش‌رو با در اختیار داشتن کتب درسی در کلاس درس حاضر شوند.

منتجب با اشاره به اینکه ثبت‌نام در سامانه یکپارچه آموزش و پرورش (سیدا) لازمه ثبت‌نام در سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی است، خاطرنشان کرد: اکنون ثبت‌نام پایه‌های ورودی تکمیل نشد است، بنابراین دانش‌آموزان فرصت ثبت‌نام کتب درسی در سامانه مذکور دارند، هر چند به طور معمول مهلت ثبت‌نام تمدید خواهد شد، اما خواستاریم والدین و دانش‌آموزان برای سهولت در اسرع وقت اقدام کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما