شناسهٔ خبر: 67038463 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

استاندار فارس:

فرایند سرمایه‌گذاری ارزی در فارس تسهیل می‌شود

ایسنا

استاندار فارس گفت: با توجه به تشکیل شورای سیاست‌گذاری ارزی در فارس، فرایند سرمایه‌گذاری ارزی در این استان تسهیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمدهادی ایمانیه در جلسه سیاست‌گذاری جذب سرمایه‌گذار در شیراز افزود: برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که شاهد افزایش استقبال سرمایه‌گذاران خارجی و رشد آن در استان باشیم.


وی ادامه داد: باید دلایل و موانعی که طی ۱۰ سال گذشته در استان سد راه سرمایه گذاری در فارس و موجب انصراف سرمایه‌گذاران شده شناسایی و نسبت به رفع آن موانع اقدام شود.


او اظهار کرد: همچنین سرمایه‌گذاری‌های ارزی که ظرف پنج سال گذشته در کشور به سرانجام رسیده نیز مورد بررسی قرار گیرد و پس از تطبیق آن با آمایش سرزمینی استان، پیشنهاد سرمایه‌گذاری در فارس نیز به سرمایه‌گذار ارائه شود.

استاندار فارس، با اشاره به نقش دیپلماسی در اقتصاد پویا و فعال گفت: رایزن‌های اقتصادی ایران در کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین سایر همسایگان، نقش مؤثری در افزایش سرمایه‌گذاری ارزی دارند و تقویت این رایزنی و افزایش تعاملات مورد تأکید است.


ایمانیه افزود: باید با استفاده از ظرفیت‌های صادر کنندگان استان تدابیری اتخاذ شود تا قسمتی از ارز حاصل از صادرات طبق فرایندهای قانونی در فارس سرمایه‌گذاری شود.


او ادامه داد: همچنین ضرورت دارد که قوانین حمایت از سرمایه‌گذاران به شکل مختصر، مفید و کاربردی جمع‌بندی شده و به اطلاع سرمایه‌گذاران رسانده شود تا شاهد افزایش سرمایه‌گذاری ارزی باشیم.


وی، با اشاره به اهمیت و نقش پنجره واحد سرمایه‌گذاری در توسعه سرمایه‌گذاری خارجی گفت: این پنجره آن‌طور که باید به نتیجه مطلوب نرسیده و همچنان شاهد وجود گره‌هایی در برخی دستگاه‌ها هستیم و لذا مدیران باید حضور فعالانه‌تری در این پنجره واحد داشته باشند.


در جلسه سیاست‌گذاری جذب سرمایه‌گذار و به دستور استاندار فارس، شورای سیاست‌گذاری سرمایه‌گذاری ارزی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تشکیل شد.


همچنین معاون هماهنگی امور گردشگری استانداری به عنوان نایب رئیس شورا و اداره اقتصاد و دارایی، شرکت شهرک‌های صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی، اداره کل صمت، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری، اتاق تعاون و اتاق بازرگانی استان نیز به عنوان اعضای این شورا معرفی شدند.

 

انتهای خبر/

برچسب‌ها:

نظر شما