شناسهٔ خبر: 67037942 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جنایت جدید رژیم اسرائیل؛ حمله به مدرسه سازمان ملل متحد در اردوگاه نصیرات

دفتر رسانه‌ای حماس در غزه اعلام کرد که در حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه سازمان ملل متحد در اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه، تاکنون ۳۰ نفر جان خود را از دست دادند و ده‌ها نفر زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ارتش رژیم صهیونیستی تأیید کرده است که یک مدرسه سازمان ملل در نصیرات را هدف قرار داده و ادعا کرده که این مدرسه محل اسکان نیروهای حماس بوده است که در عملیات هفتم اکتبر موسوم به طوفان‌الاقصی شرکت کرده بودند.

فیلم‌های منتشر شده در رسانه اجتماعی X که توسط روزنامه‌نگاران فلسطینی در ساعات اولیه روز پنجشنبه منتشر شده است، ردیف‌هایی از اجساد را نشان می‌دهد که در بیمارستان الاقصی در دیرالبلاح قرار دارند و کودکان زخمی روی زمین مداوا می‌شوند.

بنابر اعلام خبرگزاری وفا، این حمله به مدرسه مقدماتی پسرانه الساردی انجام شده است. حمله به مدرسه‌ای که توسط آنروا، آژانس پناهندگان سازمان ملل برای فلسطینیان اداره می‌شود، به دنبال اعلام روز چهارشنبه توسط نیروهای رژیم اسرائیل (IDF) مبنی بر عملیات جدید علیه حماس در مرکز غزه انجام گرفت که پزشکان فلسطینی می‌گویند حملات هوایی ده‌ها نفر را کشته است.

این خبرگزاری اعلام کرده است که هزاران فلسطینی آواره در اردوگاه نصیرات، پناه گرفته بودند که مورد حمله قرار گرفت.

اسماعیل الثوابطا، سخنگوی دفتر رسانه‌های دولتی غزه گفت: «تعداد زیادی کشته و زخمی» در حال رسیدن به بیمارستان الاقصی در مرکز غزه هستند.

وی به خبرنگاران گفت: «قتل عام وحشتناکی که توسط اشغالگران اسرائیل انجام شد، گواه روشنی از نسل‌کشی، پاک‌سازی قومی علیه غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان و آوارگان در نوار غزه است.»

پزشکان بدون مرز، در بیانیه‌ای در روز چهارشنبه، وضعیت غزه را آخرالزمانی توصیف کرد. این سازمان اعلام کرد که بیمارستان الاقصی از روز سه‌شنبه تاکنون ۷۰ کشته و بیش از ۳۰۰ زخمی را پذیرش کرده است و اکثر قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

کارین هاستر، یکی از مقامات پزشکان بدون مرز در رابطه با جنایت امروز گفت: «بوی خون امروز صبح در اورژانس بیمارستان غیرقابل تحمل بود. همه جا مردم دراز کشیده‌اند، روی زمین، بیرون. اجساد را در کیسه‌های پلاستیکی آورده بودند.»

او گفت که تشدید جنون‌آمیز خشونت در سراسر نوار غزه و بسته شدن گذرگاه مرزی رفح که بسیاری از ارسال کمک‌های بشردوستانه به فلسطین را متوقف کرده است، سیستم بهداشتی را تا «نقطه سقوط» کشانده است.

نظر شما