شناسهٔ خبر: 67037198 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگوی تلفنی باقری و وزیر خارجه مصر

سرپرست وزارت امور خارجه و وزیر خارجه مصر طی یک تماس تلفنی درباره موضوعات مختلف از جمله ضرورت توقف نسل‌کشی علیه مردم غزه رایزنی کردند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه، در تماس تلفنی با سامح شکری، وزیر خارجه مصر، درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه در ابتدا از ارسال پیام‌های تسلیت مقام‌های ارشد مصر به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و شهید امیرعبداللهیان به دولت و مردم ایران و همچنین حضور وزیر خارجه مصر در مراسم ادای احترام به شهدای پرواز اردیبهشت قدردانی کرد.

باقری در ادامه بر ضرورت تداوم گفت‌وگو‌ها میان دو کشور در راستای سیاست‌های دولت شهید آیت‌الله رئیسی و تلاش‌های شهید امیرعبداللهیان برای پیشبرد روند ازسرگیری روابط دوجانبه براساس اصل احترام متقابل و منافع دو ملت تاکید کرد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی همچنین با اشاره به تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و گسترش آن به رفح افزود: جمهوری اسلامی ایران خواستار اقدام جمعی کشور‌های اسلامی با استفاده از همه‌ی ظرفیت‌های موجود از جمله ظرفیت سازمان همکاری اسلامی برای توقف نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه و تسریع در ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه بین‌المللی به این منطقه است.

باقری با اشاره به ظرفیت‌های متنوع کشور‌های اسلامی تصریح کرد: دولت‌های اسلامی باید همه امکانات متنوع خود را برای مقابله با رژیم صهیونیستی و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه بسیج کنند.  

سامح شکری نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بار دیگر شهادت آیت‌الله رئیسی و شهید امیرعبداللهیان را تسیلت گفت و با دولت و مردم ایران ابراز همدردی کرد.

وزیر خارجه مصر گفت‌وگو‌های مقام‌های دو کشور برای ازسرگیری روابط و گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف را سازنده توصیف کرد.

وی یادآور شد: اهتمام دولت مصر در ماه‌های گذشته توقف جنگ علیه غزه و فراهم آوردن تسهیلات لازم برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم غزه بوده است.

دو طرف در پایان درباره استمرار رایزنی‌ها در زمینه ارتقاء روابط دوجانبه و رایزنی جهت توقف نسل‌کشی در غزه و کاهش آلام مردم فلسطین توافق کردند.

انتهای پیام/

نظر شما