شناسهٔ خبر: 67037095 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گاز طبیعی جایگزین سوخت میان تقطیر ۱۸ واحد صنعتی زنجان شد

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون طرح جایگزینی گاز طبیعی با سوخت‌های میان تقطیر ۱۸ واحد صنعتی استان انجام شده است.

صاحب‌خبر -

گاز طبیعی جایگزین سوخت میان تقطیر ۱۸ واحد صنعتی زنجان شد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز زنجان، سلیمانی نژاد گفت: طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته، گازرسانی به ۸۲ واحد تولیدی و صنعتی استان با مجموعه مصرف ۴۵ هزار مترمکعب بر ساعت گاز در راستای جلوگیری از مصرف سوخت‌های میان تقطیر تا پایان سال عملیاتی می‌شود.

وی با تأکید بر اجرای سیاست جایگزینی گاز طبیعی با سایر سوخت‌های فسیلی نظیر مازوت و فرآورده‌های میان تقطیر، افزود: با بهره‌مندی ۷۹ واحد صنعتی عمده و جزء از گاز طبیعی در سال ۱۴۰۲، تعداد واحد‌های صنعتی - تولیدی بهره‌مند از گاز در استان به ۲ هزار و ۵۹۰ واحد افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون ۱۴ شهرک صنعتی فعال، سه ناحیه صنعتی و سه محور صنعتی ذاکر- بناب، روی و نورین بهره‌مند از گاز طبیعی هستند، گفت: مجهز شدن شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های فعال به انرژی گاز، گامی مهم و اساسی در راستای توسعه صنایع مختلف استان زنجان به شمار می‌رود.

سلیمانی نژاد با اشاره به مزایای استفاده از سوخت گاز طبیعی، افزود: این نوع سوخت در کاهش آلودگی هوا، جلوگیری از قطع درختان و کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای، نقش موثری دارد، بر همین اساس توسعه گازرسانی و تأمین گاز مورد نیاز صنایع استان ضروری است.

وی افزود: گازرسانی به صنایع علاوه بر تأثیر مستقیم بر ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی، نقش موثری در صیانت از محیط زیست و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های طبیعی دارد.

استان زنجان هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی دارد.

نظر شما