شناسهٔ خبر: 67037023 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

الحاق ۸۰۰ هکتار اراضی به شهرک‌های صنعتی همدان

همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان گفت: سال گذشته با هدف پاسخگویی به نیازهای سرمایه گذاران بخش صنعت، ۳۰۰ هکتار اراضی به نواحی و شهرک های صنعتی جدید استان اضافه شد و تا پایان شهریور ماه امسال نیز ۵۰۰ هکتار دیگر به این مجموعه افزوده می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی حقیقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اراضی که به واحدهای صنعتی اضافه شده بود در سال های گذشته محدود و ناچیز بود،افزود: تعهد استان همدان برای سال جاری افزوده شدن هزار هکتار زمین به نواحی صنعتی است که تا پایان امسال اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: همچنین احداث ۲ شهرک صنعتی جدید برای استان مصوب شده و به زودی بزرگترین شهر صنفی کشور در همدان ایجاد خواهد شد.

حقیقی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم تصمیم بر این شد تا در مجموعه اقتصادی، توسعه صنعتی استان باری به هر جهت نباشد و با برنامه ریزی و مدیریت انجام شود و در این راستا چارچوبی تعریف شد که با توجه به مشکلات کم آبی و خشکسالی های سال های گذشته صنایع کم آب استفاده شود و همچنین صنایع پاک مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: با توجه به محدودیت در منابع آبی و برق باید مدیریت بهتری صورت گیرد و به سمت ایجاد صنایع تکمیلی و تبدیلی و با فناوری بالا پیش برویم بنابراین در این راستا سعی شد تا مناطقی که این ظرفیت و پتانسل را دارند توسعه یابند و تامین امکانات زیر بنایی جهش گونه باشد.

حقیقی با بیان اینکه حمایت های دولت سیزدهم، توسعه شهرک های صنعتی، فناوری و صنفی در همدان شتاب گرفته است،اظهار کرد: ۳۰ درصد مجموع مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی استان مربوط به دولت سیزدهم بوده است.

الحاق ۸۰۰ هکتار اراضی به شهرک‌های صنعتی همدان

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت ها برای بهره مندی از منابع آبی و اینکه عمده مصرف کننده آب جهاد کشاورزی است و با این محدودیت پیش آمده و بررسی شاخص ها ما را به این نتیجه رسانده که گرایش سرمایه گذاران و مردم از سمت کشاورزی به سمت صنعت در حال چرخیدن است.

حقیقی افزود: هم اینک شهرک های صنعتی همدان از بوعلی یک، دوم، سوم و چهارم به پنج رسیده است و شهرک چهار آن کلنگ زنی شده و در شهرستان ملایر نیز شهر صنعتی یک تا سه فعال و نشان دهنده رشد و توسعه صنعت در استان همدان است.

وی با بیان اینکه در شهرک های همدان هم اینک کمبود زمین داریم و این تقاضا و رویکرد همچنان وجود دارد خاطر نشان کرد: در انعقاد قرارداد سال گذشته ۵۰۰ فقره قرارداد سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان جذب شد و در سه سال دولت سیزدهم میزان جذب سرمایه گذار به بیش از هزار فقره می رسد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: در شهرک ها و نواحی صنعتی استان هم اینک ۷۵۰ واحد در حال ساخت است.

حقیقی افزود: یکی از تکالیف دولت سیزدهم احیای واحدهای راکد بود که به چرخه تولید برگشت که بر اساس آمار اداره کل صنعت، معدن و تجارت بالای ۲۰۰ فقره واحد تولیدی یا طرح راکد در این دولت به چرخه تولید برگشتند که عمده و حدود ۷۰ درصد آن در شهرک های صنعتی واقع شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان خاطرنشان کرد: سه تصفیه خانه فاضلاب صنعتی از جمله فاز سوم شهرک صنعتی بهار و ناحیه صنعتی سامن هم اینک در دستور کار است و از دی ماه سال گذشته شروع و امسال به بهره برداری می رسد.

وی در خصوص جذب سرمایه گذاری خارجی در استان همدان نیز گفت: یک سرمایه گذار خارجی در شهر فرسفج تویسرکان داشتیم که در زمینه سردخانه و بسته بندی محصولات کشاورزی فعال بوده و هم اینک متقاضی توسعه این طرح است.

وی ادامه داد: همچنین استان همدان با یک سرمایه گذار چینی برای خودرو برقی در حال مذاکره است.

نظر شما