شناسهٔ خبر: 67036851 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دولت سیزدهم؛

سه هزار و ۸۰۶ پروژه در مناطق روستایی خراسان جنوبی اجرا شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: سه هزار و ۸۰۶ پروژه با اعتبار ۷۱ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال در حوزه‌های عمرانی، زیربنایی، اقتصادی و اشتغالزا در مناطق روستایی استان در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده است.

صاحب‌خبر -

حسین هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به توزیع پنج هزار و ۱۰۷ میلیارد ریال در دولت سیزدهم در بین دهیاری‌های خراسان جنوبی اظهار کرد: توزیع این اعتبارات از ۷۹۳ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به ۲ هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال در سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به برگزاری جشن پایان گازرسانی به مناطق روستایی استان و بهره‌مندی ۱۰۰ درصدی روستاهای استان از نعمت گاز در دولت سیزدهم، بیان کرد: آسفالت معابر ۵۰۴ روستای استان با اعتبار بالغ ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال و حجم یک میلیون و ۹۰۰ هزار مترمربع انجام شده‌ است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی از تامین سه هزار و ۵۰ هکتار زمین در ۳۵۷ روستای استان به منظور تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن خبرداد و گفت: در دولت سیزدهم بازسازی سه هزار و ۵۱۷ واحد روستایی استان با اعتبار هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال انجام شده‌ است.

هاشمی با اشاره به اخذ مجوز بکارگیری ۳۱ نفر نیرو برای دهیاری‌های استان از سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها کشور، بیان کرد: پنج دستگاه خودروی حمل زباله سنگین در دولت سیزدهم بین دهیاری‌های استان توزیع شده‌ است.

وی عنوان کرد: مجوز تاسیس برای ۷۰ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد دهیاری در دولت سیزدهم اخذ شد، همچنین پیگیری و تصویب ۴۴ دهیاری واجد شرایط استان برای استفاده از تبصره ماده یک قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به منظور دریافت کد موقت دستگاه اجرایی انجام شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: پیرو تفاهم‌نامه اجرای نیروگاه خورشیدی و تخصیص ۷۲۷ واحد به حوزه روستایی استان، پس از بازدید کارشناسی از ۱۴۲ واحد، قرارداد خرید تضمینی با ۱۱۱ متقاضی منعقد شده‌ است.

نظر شما