شناسهٔ خبر: 67036840 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

ببینید | حرکت شگفت انگیز یک روبات بر روی دیوار چین

در چند ماه گذشته شاهد روبات‌های انسان‌نمایی بودیم که کارهای خیره‌کننده‌ای از جمله شکستن انواع آجیل، تراشیدن خیار، تا کردن لباس‌ها و مرتب کردن دفتر کار را انجام می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیواطلس، اما حالا به لطف یک ویدیوی جدید از روبات انسانی نمای مستقر در چین، می‌توانیم فتح یک بنای تاریخی جهان را به این فهرست به سرعت در حال رشد اضافه کنیم.

در این ویدیو روبات XBot-L کار جدیدی می کند که طبق ادعای شرکت سازنده، اولین انسان نمایی است که از دیوار چین بالا رفته است.

البته این آزمایش کاملا ایمن برگزار شده است چون بیشتر روبات های انسان‌نما هنوز در آزمایشگاه‌ها یا برای کار در کارخانه‌ها آزمایش می‌شوند، نه در مسیرهای گردشگری. در حالی که روبات XBot-L به سرعت انسان نمای H۱ که توسط شرکت چینی یونتری ساخته شده یا به اندازه روبات جدید اطلس از بوستون داینامیکس، برازنده نیست، اما توانایی خود را در حرکت پیوسته در امتداد دیوار معروف نشان می دهد و کار خود را به خوبی انجام می دهد.

بیشتر بخوانید:

دست زدن به روسازی های گهگاهی شکسته و سطوح ناهموار یکی از همین کارهاست. این روبات همچنین نشان داد که می‌تواند به راحتی پله‌ها را مدیریت کند و حتی وقتی به یکی از برج‌های نگهبانی دیوار می‌رسد، چند حرکت تای‌چی را انجام می‌دهد.

شرکت Robot Era به عنوان سازنده XBot-L می گوید واقعاً در توانایی خود نه‌تنها در برخورد با سطوح غیرقابل پیش‌بینی بالای دیوار بزرگ، بلکه در حرکت در برج‌های محافظ کم‌نور که کمبود نور می‌تواند مانع دیگر روبات‌ها شود نیز می‌درخشد.

نظر شما