شناسهٔ خبر: 67036544 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

گلادیاتورهای لرستان به فصل بیست‌وچهارم رسیدند؛

لرستان جذاب‌ترین میزبان فصل آتی

تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد با کسب ۷۶ امتیاز علاوه‌بر کسب عنوان قهرمانی در لیگ دسته‌اول و صعود به لیگ‌برتر خلیج‌فارس ایران برای نخستین‌بار، رکورد بیشترین امتیاز در تاریخ یک‌ فصل از مسابقات باشگاهی فوتبال کشورمان را نیز شکست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته سی‌وسوم رقابت‌های لیگ دسته‌اول فوتبال باشگاه‌های ایران در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲، روز گذشته _چهارشنبه شانزدهم خرداد_ با برگزاری ۹ بازی به‌صورت هم‌زمان پیگیری شد که در یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل، تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد در ورزشگاه لُر آرنا به‌مصاف آریوی اسلامشهر رفت و با پیروزی چهار بر یک در برابر این تیم در این دیدار حساس، ۷۶ امتیازی شد و یک‌هفته زودتر از پایان رقابت‌های فصل به‌عنوان تیم قهرمان به مسابقات لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های کشور صعود کرد.

شاگردان رضا مهاجری که هفته گذشته با کسب پیروزی شش‌گله در برابر استقلال ملاثانی توانسته بودند رکورد بیشترین امتیاز در یک فصل از رقابت‌های لیگ دسته اول را بشکنند، شب گذشته در هفته پیش از پایانی لیگ‌آزادگان به‌دنبال مسجل‌کردن صعودشان به مسابقات فصل بیست‌وچهارم لیگ‌برتر بودند که توانستند در همان نیمه نخست، کار حریف خود را یک‌سره کنند.

هرچند در نیمه‌دوم یکی از گل‌های خورده را بازیکنان آریو از روی نقطه پنالتی جبران کردند، اما خیبری‌ها هم موفق به گلزنی در نیمه دوم شدند تا سبزپوشان خرم‌آبادی در شب درخشش حمیدرضا طاهرخانی و ثبت دو گل از سوی وی، همچنین گلزنی فرید امیری و علیرضا دغاغله، با پیروزی چهار بر یک در خانه‌شان مقابل آریو، هم صعودشان به لیگ برتر را جشن بگیرند و هم عنوان قهرمانی لیگ دسته‌اول فوتبال ایران را از آن خود کنند.

لرستان جذاب‌ترین میزبان فصل آتی

رضا مهاجری که روزهای پرفرازونشیبی را در سال‌های اخیر در فوتبال ایران پشت سر گذاشته است، حالا به بزرگ‌ترین موفقیت خود در طول یک‎‌دهه اخیر رسید. رضا مهاجری که شاید مهم‌ترین دستاوردش، صعود از لیگ دسته‌اول فوتبال ایران به رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران به‌همراه تیم فوتبال سیاه‌جامگان مشهد باشد، در سودای لیگ‌برتری کردن خیبر خرم‌آباد بود و به این آرزو رنگ واقعیت بخشید؛ آن‌هم در حالی که خیبری‌ها در سال‌های اخیر با وجود جذب ستاره‌های نام‌آشنا و هزینه‌های چشمگیر، در رسیدن به سطح اول فوتبال ایران ناکام بودند.

اما پس از چندین فصل تلاش کردن و نرسیدن به رؤیای دیرینه خرم‌آبادی‌ها، طلسم بزرگ شکسته شد و خیبری‌ها توانستند یک‌هفته زودتر به پایان فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ رقابت‌های لیگ دسته‌اول فوتبال باشگاه‌های ایران، برای نخستین‌بار جشن صعود خود به لیگ‌برتر را برپا کنند و به این ترتیب فصل آینده نخستین حضورشان در سطح اول فوتبال ایران را کنار سایر باشگاه‌های بزرگ و ریشه‌دار فوتبال کشورمان تجربه کنند.

لرستان جذاب‌ترین میزبان فصل آتی

لیگ دسته‌اول فوتبال ایران در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به روزهای سرنوشت‌ساز و حساس خود رسیده بود و پرونده این فصل از رقابت‌ها تا کم‌تر از یک‌هفته دیگر به‌طور رسمی و پس از ماه‌ها بازی‌های نفس‌گیر و حساس بسته خواهد شد. در فاصله دو هفته مانده به پایان رقابت‌ها، فقط صعود خیبر خرم‌آباد که در کورس رقابت برای رسیدن به سهمیه حضور در لیگ‌برتر بود مسجل شد و مسابقات هفته ماقبل پایانی که شب گذشته به‌انجام رسید تکلیف یکی از دو تیم صعودکننده به لیگ‌برتر فوتبال ایران را مشخص کرد.

خیبر خرم‌آباد در طول سالیان گذشته همواره در کورس مدعیان صعود به لیگ‌برتر بود اما هیچ‌گاه نتوانست حضور در سطح اول فوتبال باشگاهی ایران را تجربه کند. خیبری‌ها در فصل جاری با هدایت رضا مهاجری توانسته‌اند عملکردی خیره‌کننده داشته باشند و با کسب ۷۶ امتیاز تا پایان هفته سی‌ودوم، در فاصله شش‌امتیاز با چادرملوی اردکان و فجرسپاسی شیرازِ رده دومی، صدرنشین لیگ آزادگان باشند و با قهرمانی به لیگ‌برتر راه پیدا کنند. خیبری‌ها در شرایطی برای نخستین صعود تاریخ خود به لیگ‌برتر آماده شدند که رکوردشکنی تاریخی را به‌ثبت رساندند.

لرستان جذاب‌ترین میزبان فصل آتی

شاگردان رضا مهاجری تا پایان هفته سی‌ودوم توانسته‌اند با ۷۶ امتیاز کار خود را در صدر جدول لیگ آزادگان دنبال کنند. در فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰، ملوان بندرانزلی توانست با ۷۱ امتیاز رکوردشکنی کند و به لیگ‌برتر فوتبال کشورمان برسد و در فاصله تنها یک‌هفته تا پایان رقابت‌های لیگ‌آزادگان، خیبری‌ها با کسب ۷۶ امتیاز تاریخ‌سازی کردند و توانستند با کسب بیشترین امتیاز در تاریخ لیگ‌آزادگان و حتی تمام مسابقات باشگاهی فوتبال کشورمان جواز صعود به لیگ‌برتر را به‌دست بیاورند.

لازم به‌ذکر است تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد در بازی بعدی و پایانی خود در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ رقابت‌های لیگ دسته‌اول فوتبال باشگاه‌های ایران موسوم به لیگ‌آزادگان در شیراز مقابل شهرراز به میدان خواهد رفت. این دیدار بیست‌ویکم خرداد برگزار خواهد شد و جشن قهرمانی خیبری‌ها نیز در آن بازی برپا می‌شود تا دومین افتخار خیبر در تاریخ باشگاه‌داری آنان به‌طور رسمی ثبت شود و از آن پس برای حضور در فصل بیست‌وچهارم لیگ‌برتر آماده خواهند شد.

لرستان جذاب‌ترین میزبان فصل آتی

شاگردان رضا مهاجری با حمایت‌های مالک باشگاه خیبر خرم‌آباد برای تکمیل راهی که از ابتدا فصل جاری استارت‌زده بودند، با برتری برای حریف‌شان در بازی شب گذشته و در فاصله یک هفته به پایان مسابقات، با کسب ۷۶ امتیاز جشن صعود برپا کردند. مطمئناً حضور خیبر خرم‌آباد در لیگ‌برتر و تقابل این تیم با تیم‌های پرطرفداری مانند پرسپولیس، استقلال و سپاهان و تراکتور در ورزشگاه لُرآرنای خرم‌آباد به جذابیت‌های فصل آینده لیگ‌برتر چند برابر اضافه می‌کند.

خیبر خرم‌آباد که سابقه نایب‌قهرمانی جام‌حذفی کشور (سال ۱۳۶۵) را در کارنامه دارد، اولین تیم خرم‌آباد و دومین تیم از لرستان است که به لیگ‌برتر کشور صعود کرده است. پیش از خیبر خرم‌آباد، تیم فوتبال گهردرود لرستان با هدایت درود مهابادی راهی دوازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران به عنوان نخستین نماینده استان لرستان شده بود. البته گهر درود فقط یک فصل در لیگ‌برتر (سال ۱۳۹۲-۱۳۹۱) حضور داشت و با کسب ۱۹ امتیاز از ۳۴ بازی به‌عنوان تیم قعرنشین به لیگ دسته‌اول سقوط کرد.

به گزارش ایمنا، تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد چهل‌وپنجمین تیمی محسوب می‌شود که از زمان تأسیس رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال خلیج‌فارس ایران به این رقابت‌ها صعود کرده است. این تیم اولین و آخرین‌بار سال ۱۳۶۹-۱۳۶۸ در جام قدس حضور داشت و اکنون برای دومین‌بار به سطح اول فوتبال ایران می‌رسد، همچنین نخستین تجربه حضورشان در ورژن لیگ خلیج‌فارس است.

نظر شما