شناسهٔ خبر: 67034622 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

بررسی صلاحیت‌ها فرایندی تفصیلی، دقیق و زمان‌بر است

سخنگوی شورای نگهبان: گمانه‌زنی نشود

صاحب‌خبر -

سخنگوی شورای نگهبان گفت: این شورا بررسی‌ها را دقیق انجام خواهد داد و همه موارد براساس تقویم زمانبندی در حال پیش رفتن است و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.
هادی طحان‌نظیف، عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان، در گفت‌وگویی به ارائه توضیحاتی درباره برگزاری زودهنگام انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری به‌دلیل شهادت آیت‌الله رئیسی و نقش نظارتی این شورا پرداخت.
بررسی صلاحیت‌ها چگونه انجام می‌شود؟
سخنگوی شورای نگهبان گفت: وقتی در قوانین شرایط و اوصافی برای جایگاه ریاست‌جمهوری ذکر می‌شود، آن شرایط باید توسط مرجعی مورد بررسی قرار بگیرد. این کار در هر جایی انجام می‌شود، خواه آن نهاد شورای نگهبان باشد یا هر نهاد دیگری. بالاخره باید بررسی‌ها انجام شود که آیا فرد برخوردار از شرایط مندرج در قانون است یا خیر.وی افزود: شورای نگهبان بررسی‌های لازم را انجام خواهد داد که آیا فرد می‌تواند وصف مدیر را داشته باشد، هیأت وزیران را مدیریت کند و در بحران‌ها تصمیم‌گیری کند؟ اینها براساس مدارک و اسنادی که از خود افراد دریافت شده و سوابق مدیریتی و عملکردی که در جایگاه‌های مختلف داشته‌اند، بررسی خواهد شد. از دستگاه‌های مختلف نیز استعلام‌هایی صورت می‌گیرد؛ همه اینها فرایند بررسی صلاحیت‌ها را رقم خواهد زد.

درباره بررسی صلاحیت‌ها گمانه‌زنی نشود
وی در ادامه از رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی خواست تا درخصوص بررسی صلاحیت‌ها گمانه‌زنی نداشته باشند، چراکه بررسی صلاحیت‌ها به‌تازگی شروع شده و فرایندی تفصیلی، دقیق و زمان‌بر است .طحان نظیف بر این نکته تأکید کرد کلا گمانه‌زنی درست نیست، اما الان حتی برای گمانه‌زنی هم زود است.وی تأکید کرد: شورای نگهبان بررسی‌ها را دقیق انجام خواهد داد. همه‌‌چیز نیز براساس تقویم زمانبندی در حال پیش رفتن است و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

 

نظر شما