شناسهٔ خبر: 67034537 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ادامه توهین و فحاشی فوتبالی‌ها با وجود پایان لیگ

وقاحت تمام‌نشدنی 

روزنامه جوان

لیگ تمام شده است، با قهرمانی چه تیمی، اصلاً مهم نیست، چون برای فوتبال ایران به‌هم پریدن، توهین‌کردن، سیاه‌نمایی و بیانیه صادرکردن خیلی بیشتر از این‌ها اهمیت دارد. دیروز استقلال علیه مدیرعامل پرسپولیس بیانیه صادر کرد و با ادبیاتی قلمبه سلمبه از وحدت اقوام ایرانی و یکپارچگی کشور گفت و تا می‌توانست روی سر اردوگاه رقیب آتش ریخت

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: هیاهو همچنان ادامه دارد. لیگ برتر تمام شده، اما بی‌اخلاقی‌ها و شاخ و شانه‌کشیدن‌های فوتبالی‌جماعت برای هم همچنان ادامه دارد. ماجرا به چند شب قبل برمی‌گردد که یک تصمیم اشتباه در مقابل هم قراردادن دو مدیر سرخابی از سوی صداوسیما باعث شد طشت رسوایی اخلاقی و فساد فوتبال که مدت‌ها بود از بام افتاده بود و صدای آن را همه شنیده بودند، این بار به ته دره انحطاط بی‌اخلاقی سقوط کند و صدای آن عالم‌گیر شود. 
حالا این جماعت از رو نمی‌روند و وقیحانه‌تر از قبل به هم می‌پرند. اصلاً انگار منتظر شنیدن سوت پایان لیگ بودند تا اینگونه به جان هم بیفتند. باید باور کنیم که اصلاً تفاوتی نمی‌کرد که نام قهرمان چه باشد، چون امروز ثابت شده است حتی اگر جام رنگ آبی یا زرد یا هر رنگ دیگری به خود می‌گرفت، اوضاع همینگونه بود. جای تعجب است که چگونه ارکان انضباطی و اخلاقی فوتبال سکوت کرده‌اند، به طور حتم چنین برخورد‌هایی هر کجای این عالم در فوتبال صورت می‌گرفت، دو طرف ماجرا برای همیشه محروم می‌شدند، اما اینجا از این خبر‌ها نیست. تازه میدان باز شده برای تاخت‌وتاز بیشتر، فضای بی‌سروصاحب مجازی هم که در اختیار بزرگ و کوچک این جماعت که اکثرشان سواد آنچنانی هم ندارند، قرار دارد که هر چه دل‌شان می‌خواهد به هم نثار کنند. 
لیگ تمام شده است، با قهرمانی چه تیمی، اصلاً مهم نیست، چون برای فوتبال ایران به‌هم پریدن، توهین‌کردن، سیاه‌نمایی و بیانیه صادرکردن خیلی بیشتر از این‌ها اهمیت دارد. دیروز استقلال علیه مدیرعامل پرسپولیس بیانیه صادر کرد و با ادبیاتی قلمبه سلمبه از وحدت اقوام ایرانی و یکپارچگی کشور گفت و تا می‌توانست روی سر اردوگاه رقیب آتش ریخت. کمیته انضباطی هم این روز‌ها سخت مشغول است؛ قرمز و آبی را احضار می‌کند، از عبدالکریم حسن گرفته تا کیانوش رحمتی و جواد نکونام حتی داور بازی را هم احضار کرده‌اند تا «پاره‌ای توضیح» دهد، اما هیچ اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد، دلیلش هم کاملاً مشخص است؛ این کمیته حتی توانایی اجرای قوانین خود را هم ندارد و صرفاً برای خالی‌نبودن عریضه تشکیل جلسه می‌دهد و حکمی صادر می‌کند، مانند آنچه برای علی خسروی صادر شد؛ حکم دادند که ۲۰ روز هیچ‌گونه فعالیت فوتبالی نداشته باشد! حالا همین حکم را برای رضا درویش، مدیر عامل پرسپولیس صادر کرده‌اند و در ایام تعطیلی فوتبال گفته‌اند فعلاً ۲۰ روز فعالیت فوتبالی نداشته باش، تازه حق اعتراض هم برایش گذاشته‌اند! هر چند در نهایت اعلام کرده‌اند منتظر رأی نهایی هستند، اما با این دست‌فرمان نه درویش نقره‌داغ خواهد شد، نه نکونام و رحمتی، مدافع قطری پرسپولیس. 
هیاهو ادامه دارد. اصلاً این جماعت فوتبال را برای همین می‌خواهند. حاشیه‌ها همیشه مهم‌تر از متن هستند و آن‌ها بابت همین حاشیه‌سازی‌هاست که دست‌شان به جیب مردم و بیت‌المال دراز است. حالا هم که مثلاً خصوصی شده‌اند و با همین بهانه راحت‌تر از قبل چهره واقعی خود را نشان می‌دهند. به هر حال مدعی هستند حساب‌شان از وزارت ورزش جدا شده، اما چه کسی است که نداند این‌ها همچنان از بیت‌المال ارتزاق می‌کنند. 
این سروصدا‌ها هم خواهد خوابید، اما چیزی که در انتها باقی می‌ماند، انتظار علاقه‌مندان فوتبال از مسئولان ورزش کشور است که برخوردی مناسب و قاطع با این حجم بی‌اخلاقی و فساد داشته باشند؛ برخوردی که حداقل باعث شود تا فصل آینده شاهد این همه افسارگسیختگی و بی‌اخلاقی نباشیم.

نظر شما