شناسهٔ خبر: 67034398 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

«جشن مهر سینما»، جلوه‌ای از عدالت فرهنگی در دولت س... -

اقتصاد ایران: رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: جشن مهر سینمای ایران یکی از دستاوردهای ملی سازمان سینمایی در دولت سیزدهم است که نوعی تکریم و اهمیت دادن به هنرمندان و حامیان سینما در کشور محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -
- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد خزاعی در نشست شورای سیاستگذاری سومین جشن مهر سینمای ایران با توجه به اهمیت و جایگاه راهبردی «بسط و گسترش عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم» اظهار داشت: این جشن ملی با هدف انگیزه دادن به طیف بزرگی از هنرمندان استان‌های دور و نزدیک طراحی شده و با توجه به برگزاری دو دوره پیشین، امسال سومین دوره آن پربارتر و با شکوه‌تر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مدیریت سینما در دولت سیزدهم تلاش کرد سینما را در بخش‌های مختلف در سطح ملی گسترش و بازتاب دهد، افزود: هر چه سینما به عنوان یکی از مظاهر قدرتمند فرهنگ و هنر و نیز رسانه برتر و مسلط قرن حاضر در اقصی نقاط کشور بیشتر نمود داشته باشد و به آن بها داده شود به همان نسبت ضریب نفوذ آن بیشتر می‌شود و این موضوع در نهایت به نفع مردم و حاکمیت فرهنگی است.

خزاعی ادامه داد: جشن مهر سینمای ایران که هر ساله به مناسبت روز ملی سینما برگزار می‌شود تلاشی مجدانه، هدفمند و استراتژیک برای ارج نهادن به همه هنرمندان فرهیخته سینما در گوشه و کنار کشور است که با حداقل امکانات و کمترین توقعات مشغول خدمت به فرهنگ و هنر این مملکت هستند و به هر دلیل تاکنون مورد غفلت واقع شده‌اند.

رئیس سازمان سینمایی جهت بخشی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین خانواده سینما در تهران و استان‌ها را از دستاوردهای اولیه این جشن عنوان و خاطرنشان کرد: مردم و هنرمندان ملی صاحبان جشن مهر سینما هستند.

خزاعی اضافه کرد: واقعیت این است که بسیاری از مسائل و دغدغه‌های فعالان سینمایی در مناطق و استان‌های مختلف در سال‌های گذشته کمتر دیده شده و جشن مهر سینما فرصتی را پدید می‌آورد که به نحو مقتضی و شایسته آثار فعالان سینمایی، سینماگران و هنرمندان پیشکسوت در مقیاس ملی در منظر و دید همگان قرار گیرد.

در این جلسه مقرر شد دبیران جشن ملی مهر سینما در مناطق و استان‌های مختلف کشور طی روزهای آینده منصوب و دبیرخانه‌های استانی جشن آغاز به کار کنند.

سومین جشن مهر سینمای ایران به دبیری قادر آشنا و با همکاری و همراهی نهادها و شخصیت‌های هنری برگزار می‌شود.

فعال‌ترین و شاخص‌ترین سینماگران در استان‌های مختلف شناسایی و از برگزیدگان رشته‌های گوناگون از جمله کارگردانی، بازیگری، فیلم‌نامه‌نویسی، تدوین، گریم، صداگذاری، جلوه‌های ویژه بصری، فیلم‌برداری، انیمیشن، سینماداران، آموزشگاه‌های سینمایی، پژوهشگران، تهیه‌کنندگان و حامیان صنعت سینما در این رویداد قدردانی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما