شناسهٔ خبر: 67034232 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

با حضور گسترده اقشار مختلف مردم ولایت مدار شهرستان رامهرمز برگزار شد

مراسم عزاداری سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد

مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان از قرار گرفتن هوای چهار شهر در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج رامهرمز، مراسم عزاداری سالروز رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، قیام خونین ۱۵ خرداد و گرامیداشت شهدای خدمت با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رفیعی«نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری» و حضور گسترده اقشار مختلف مردم در محل یادمان شهدای گمنام (حسینه ثارالله) برگزار گردید.

 

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با گرامیداشت یاد امام راحل، شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد و شهدای خدمت بیان کرد: امام خمینی(ره) شخصیتی کم نظیر در تاریخ ایران بود، به طوری که با رحلت ایشان مردم ایران در سوگ آن مجاهد و مرد خدا به جوش و خروش درآمدند و مانند کسی که پدر خود را از دست داده باشد به عزاداری پرداختند. 

 

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در ادامه با اشاره به برخی از ویژگی های شخصیتی معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) اذعان کرد: حضرت امام با داشتن روحیه استکبار ستیزی و کمک به مستضعفان، هرگز زیر بار سلطهٔ آمریکا و دیگر قدرت های آن روزگار نرفت و با توصیه های خود به مردم ایران و مسئولین مبنی بر مقاومت توانست تمامی قدرت های بزرگ را به زانو دربیاورد، 

 

وی همچنین در وصف شهیدجمهور نیز سخن گفت و افزود: شهید خدمت آیت الله رئیسی هم با الگوبرداری از سیرهٔ امام خمینی(ره) توانست، عزت و سربلندی را برای کشور به ارمغان بیاورد و نام خویش را در تاریخ به عنوان انسانی ظلم ستیز و یاور مظلومان در قلوب انسان های آزاده جهان و مردم ایران حک کند. 

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قیام خونین ۱۵ خرداد نمونه بارز مبارزه با ظلم و ستم رژیم طاغوت است، که جرقهٔ بیدار شدن روح ستم نپذیری مردم ایران بود این قیام نشان دهنده اراده و خواست ملت ایران در تغییر رژیم طاغوت و برپایی حکومت تراز اسلامی بود که با جانفشانی مردم سرانجام این اتفاق روی داد. 

 

در پایان مردم شهیدپرور و ولایت مدار شهرستان رامهرمز در سوگ رحلت امام خمینی(ره) و شهادت خادم الرضا شهید آیت رئیسی و همراهان ایشان به عزاداری پرداختند.

 

نظر شما