شناسهٔ خبر: 67034194 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مخبر در جلسه هیئت دولت تأکید کرد

تداوم راه رئیسی با همان روحیه جهادی

روزنامه جوان

مخبر با بیان اینکه ما به عنوان یاران رئیس‌جمهور شهید، برای حفظ میراث ایشان باید در دو عرصه تلاش کنیم، اظهار داشت: عرصه اول برگزاری سالم، امن و مشارکتی انتخابات و عرصه بعدی تداوم فعالیت‌های دولت به شکل جهادی و بدون هیچ‌گونه خلل و کندی است

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه به عنوان یاران رئیس‌جمهور شهید، برای حفظ میراث ایشان باید در دو عرصه تلاش کنیم، اظهار داشت: عرصه اول برگزاری سالم، امن و مشارکتی انتخابات و عرصه بعدی تداوم فعالیت‌های دولت به شکل جهادی و بدون هیچ‌گونه خلل و کندی است. 
محمد مخبر در جلسه دیروز هیئت دولت، با بیان اینکه بالاترین افتخار شخص شهید رئیسی و دولت مردمی تبعیت کامل از رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و است، تصریح کرد: در انتخابات پیش‌رو نیز فرمایش‌ها و منویات ایشان نصب‌العین همه اعضای دولت است. وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر زمینه‌سازی برای مشارکت پرشور مردم در انتخابات و برگزاری انتخابات در امنیت و سلامت کامل افزود: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز که از سوی دولت مردمی برگزار شد، رئیس‌جمهور شهید تأکید جدی بر سلامت کامل فرآیند برگزاری انتخابات و عدم هرگونه فعالیتی له یا علیه نامزد‌ها از سوی مسئولان اجرایی داشتند که این تأکیدات بحمدالله به بهترین نحو رعایت شد. 
مخبر با بیان اینکه ما به عنوان یاران رئیس‌جمهور شهید، برای حفظ میراث ایشان باید در دو عرصه تلاش کنیم، اظهار داشت: عرصه اول برگزاری سالم، امن و مشارکتی انتخابات و عرصه بعدی تداوم فعالیت‌های دولت به شکل جهادی و بدون هیچ‌گونه خلل و کندی است. سرپرست ریاست جمهوری تصریح کرد: این دولت تا روز و ساعت آخر که کار به دولت بعدی سپرده شود، کار‌ها را با همان روحیه جهادی رئیس‌جمهور شهید ادامه خواهد داد و با هر مدیر یا فردی که در کار‌ها تعلل ورزیده یا اخلال ایجاد کند، برخورد خواهد شد. 


 انتظار مردم تعطیل نشدن مکتب شهید رئیسی است
حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در تجمع پایانی مردم قم در راهپیمایی بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها برگزار شد، اظهار داشت: اگر امام راحل نهضت خود را با قدرت ادامه داد و رهبر معظم انقلاب نیز تا به امروز کشتی این انقلاب را به سلامت هدایت می‌کند، به برکت قیام ۱۵ خرداد است. شرط تحقق حاکمیت دینی، قیام و جهاد مردم است و دینداری صرفاً به جای آوردن عبادات دینی نیست. نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: ضمانت اجرای قانون مردم هستند و ماهیت اصلی انقلاب اسلامی احکام الهی است که ولایت فقیه راهبر این جریان است و اسلام بدون ولایت در مسیر نیست و در نهایت در برابر اهل بیت علیهم السلام و حقیقت دین می‌ایستد. اقتدار انقلاب اسلامی به مردم و جامعه دینی بستگی دارد و اساس و محور در همه صحنه‌ها مردم هستند و طی ۶۱ سال از آغاز قیام ۱۵ خرداد تاکنون این مردم بودند که در میدان دفاع از این انقلاب پای کار هستند. حاجی صادقی ادامه داد: مرحله دوم قیام ۱۵ خرداد در سال ۵۷ رقم خورد و امام راحل در طی ۱۵ سال کادر‌سازی کرد و اندیشه‌های وی به جامعه تسری پیدا کرد و در نهایت در ۲۲ بهمن سال ۵۷ ریشه رژیم ستم شاهی از جای کنده شد. وی تصریح کرد: در ادامه، استکبار به جان انقلاب اسلامی افتاد و آن چیزی که موجب حفظ انقلاب اسلامی شد، حضور مردم در صحنه بود و پیام ۱۵ خرداد این است که ماندگاری انقلاب اسلامی به حضور جهادی مردم بستگی دارد و ملت بزرگ ایران در این عرصه به خوبی عمل کرده است. 

 رئیسی سبک جدیدی از مدیریت اسلامی را احیا کرد
نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی سالگرد ارتحال امام راحل از بصیرت و روحیه جهادی ملت قدردانی کرد و فرمود حضور مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت موجب تبدیل مصیبت شهید رئیسی به حماسه شد تا جایی که دنیا در برابر ملت ایران سر تعظیم فرود آوردند. وی گفت: مکتبی که رئیس‌جمهور شهید برپا کرد، نباید اجازه داد تعطیل شود و شهید رئیسی سبک جدیدی از مدیریت اسلامی را احیا کرد و آن این بود که نظام ولایی، ولایت محور است و همه باید نقش سربازی در این عرصه ایفا کنند. بزرگ‌ترین پیام شهید رئیسی و شهید سلیمانی آن است که تا سرباز ولایت هستیم پیروزیم و آن روزی شکست می‌خوریم که بخواهیم در برابر رهبری نظریه پردازی کنیم. نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: امروز در آستانه انتخابات باشکوهی هستیم که دو موضوع مهم باید مورد توجه همگان قرار گیرد و آن این است که این مصیبت را باید به حماسه بزرگ تبدیل کرد که این امر در تشییع پیکر شهید رئیسی دیده شد. وی با بیان اینکه هر یک از آرای مردم شلیک بر قلب دشمنان است افزود: این حضور مردم بوده که دشمنان تاکنون نتوانستند به نقشه‌های خود دست یابند و ملت ایران اهل قیام و بصیرت است. 

 افتخار شهید رئیسی سربازی ولایت بود
نماینده ولی فقیه در سپاه عنوان کرد: امروز وضعیت دنیای اسلام با گذشته تفاوت دارد و شاهد انزوای رژیم اشغالگر قدس و منزوی شدن امریکای جنایتکار هستیم. وی بیان کرد: راه حل مشکلات حضور و نقش آفرینی و حماسه در میدان است و امروز باید همانند شهید رئیسی را انتخاب کنیم که بدانند این مسند سربازی ولایت است. همه مصیبت‌هایی که دیدیم نتیجه فاصله گرفتن از ولایت بود و شهید رئیسی با تلاش خستگی‌ناپذیری، خود را سرباز ولایت می‌دانست و ورودش در تمامی مسئولیت‌ها برای خدا و ولایت بوده است. حاجی صادقی افزود: افتخار رئیس‌جمهور شهید این بود که سرباز ولایت بود و امروز نیز باید توجه کنیم که فردی انتخاب کنیم که ولایتمدار باشد و در راستای سیاست‌های رهبری گام بردارند. وی بیان کرد: ما هیچ‌کس را کنار ولایت نمی‌دانیم و در نظام ولایی همگان در ذیل ولایت قرار دارند. کسانی که در عرصه انتخابات وارد شدند باید بدانند که بر اساس روایات اگر کسی را بهتر از خود دیدند، ماندن در این صحنه خیانت است و احساس تکلیف‌ها باید واقعی باشد و نباید بر اساس جهل مرکب باشد. 

 حرکت خلاف جهت ولایت منفور ملت می‌شود
حاجی صادقی تصریح کرد: این مردم از کاندیدا‌ها و کسی که انتخاب می‌شود انتظار دارند که مکتب ۳۳ ماهه شهید رئیسی تعطیل نشود و بدانند اگر کسی بر خلاف جهت ولایت حرکت کند منفور ملت خواهند شد. ما در تشییع شهدای خدمت با خدا پیمان بستیم که حکمرانی دینی شهید رئیسی را دنبال کنیم و در این مسیر از نظام ولایی و از رهبر معظم انقلاب اسلامی با تمام توان دفاع کنیم تا استکبار را نابود و این پرچم را به صاحب اصلی برسانیم. 


نمای نزدیک
 مطهری: شهید رئیسی با اقداماتش بر دل‌ها نفوذ می‌کرد
 آیت‌الله شهید رئیسی با اقداماتش برای پیگیری امور مردم بر دل‌ها نفوذ می‌کرد. علی مطهری نایب رئیس مجلس دهم در گفتگو با ایرنا گفت: شخصیت آیت‌الله رئیسی به گونه‌ای بود که در دل‌ها نفوذ می‌کرد و واقعیت این است که مردم ایشان را دوست داشتند. 
نایب رئیس مجلس دهم اظهار داشت: تلاش‌هایی که آیت‌الله رئیسی برای پیگیری حقوق مردم داشت بر هیچ کس پوشیده نیست، اقداماتش باعث شده بود که در دل‌های مردم نفوذ کند، علاوه بر مردم، رقبای سیاسی شهید رئیسی نیز وی را قبول داشتند. وی افزود: آیت الله رئیسی در پیشبرد کار‌ها و اتمام پروژه‌های ناتمام تلاش بسیار می‌کرد و برای پیشرفت کار‌ها شب و روز نمی‌شناخت. مطهری خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی در ایجاد و تقویت زیرساخت‌ها بسیار تلاش می‌کرد، به تز “ما می‌توانیم” معتقد بود، اعتماد به نفس را در میان مردم بالا برد و روحیه کار و تلاش را در کشور ترویج می‌کرد. نایب رئیس مجلس دهم اظهار داشت: به جز کسانی که در انتخابات ۱۴۰۰ به آقای رئیسی رأی داده بودند عده دیگری هم از افراد با مشاهده رفتار و عملکرد آقای رئیسی به سرمایه اجتماعی نظام اضافه شدند و این کار باعث تقویت پایگاه مردمی نظام جمهوری اسلامی شد.

برچسب‌ها:

نظر شما