شناسهٔ خبر: 67034036 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

منبع آگاه: استفاده اوکراین از تسلیحات آمریکا برای حمله به روسیه

مقام های آمریکایی گفته اند: سیاست آمریکا در مورد اینکه اوکراین از سامانه های ATACMS یا موشک های دوربرد و مهمات دیگری برای حمله تهاجمی به داخل روسیه استفاده نکند، تغییر نمی کند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از منبع آگاه گزارش داد که اوکراین از تسلیحات آمریکایی برای حمله به داخل خاک روسیه استفاده کرده است.

به گزارش تسنیم، آسوشیتدپرس امروز چهارشنبه نوشت که این تسلیحات مطابق با دستور جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده که اجازه استفاده از تسلیحات آمریکایی برای حمله به داخل خاک روسیه بمنظور دفاع از خارکیف را می دهد، مورد استفاده قرار گرفته است. 

دستور بایدن اجازه می دهد که تسلیحات عرضه شده توسط آمریکا برای حمله به نیروهای روسیه که حمله می کنند یا آماده حمله می شوند استفاده شود.

مقام های آمریکایی گفته اند: سیاست آمریکا در مورد اینکه اوکراین از سامانه های ATACMS یا موشک های دوربرد و مهمات دیگری برای حمله تهاجمی به داخل روسیه استفاده نکند، تغییر نمی کند.

مقام های اوکراینی درخواست های خود از آمریکا را افزایش دادند تا واشنگتن به نیروهای کی یف اجازه دفاع از خودشان علیه حملات روسیه را بدهد. خارکیف درست در 20 کیلومتری مرز روسیه است و تحت حمله شدید روسیه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید
تحولات اوکراین|مجوز آمریکا برای حمله به اهداف نظامی روسیه

نیروهای روسیه در پیشروی در منطقه شمال شرق خارکیف از تاخیر طولانی مدت برای کمک دوباره آمریکا به اوکراین بهره برداری کردند. تولید نظامی ناکافی غرب اروپا تحویل سلاح ها به میدان جنگ برای اوکراین را کند کرده است.

روز سه شنبه جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که وی نمی تواند تایید کند که اوکراین از تسلیحات آمریکا علیه اهدافی در روسیه استفاده کرده است.

بر اساس گزارش 3 ژوئن مؤسسه مطالعات جنگ، نیروهای اوکراینی در 1 یا 2 ژوئن به یک سامانه دفاع هوایی اس-400/300 روسیه در استان بلگورود، احتمالاً با سامانه موشکی توپخانه با تحرک بالا یا HIMARS حمله کردند.

این مؤسسه گزارش داد که سامانه پدافند هوایی تقریباً در 60 کیلومتری خط مقدم فعلی در شمال استان خارکیف و بیش از 80 کیلومتری از شهر خارکف قرار داشت که در محدوده شلیک HIMARS قرار دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما