شناسهٔ خبر: 67033725 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان:

بهترین الگو برای قشر جوان و نوجوان فرهنگ شهادت و ایثارگری است

رضایی با اشاره به نقش‌آفرینی مردم اصفهان در سال‌های قبل و بعد از انقلاب در راه ارزشهای اسلامی، گفت: بهترین الگو برای قشر جوان و نوجوان فرهنگ شهادت و ایثارگری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان،  سرهنگ پاسدار «محمد رضایی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در جلسه رونمایی از کتاب «آسمان در خاک» اظهار داشت: شهید طلبه «مظفر موسوی طادی» اولین شهید دوران پیروزی انقلاب اسلامی استان اصفهان است که با شرکت در قیام مردمی ۱۵ خرداد در سال ۱۳۴۲ است جان خود را در راه اسلام فدا کرد.

وی با بیان اینکه افرادی که در موضوعات شهدا و نشر ارزش‌های دفاع مقدس زحمت می‌کشند اجرشان با شهدا است، افزود: نگاهی به پیشینه تاریخی اصفهان نشان می‌دهد همواره مردم این خطه در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی به درستی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

رضایی ادامه داد: جلوه‌های نقش‌آفرینی مردم اصفهان را می‌توان در حمله عوامل پهلوی در توطئه کشف حجاب و حمله به گوهر شاد و شهادت شهیده «جمیله جعفری» از این استان مشاهده کرد.

وی اضافه کرد: شهادت طلبه سرافراز «مظفر موسوی» در میدان شهدای قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ در تهران که جسد ایشان نیز به دست خانواده نرسید و به دست عوامل پهلوی مفقود الاثر شد از دیگر نقش‌آفرینی‌های مردم این خطه است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان افزود: قیام پنج رمضان اصفهان، اولین حکومت نظامی، نقش آفرینی مردم اصفهان در خنثی‌سازی غائله‌‌های ابتدای انقلاب، تقدیم ۲۳ هزار شهید در سالهای دفاع مقدس، تقدیم شهدای لشکر ۱۴ امام حسین (ع) به‌عنوان اولین شهدای گام دوم انقلاب، تقدیم ده‌ها امیر و سردار شهید از دیگر جلوه‌های این نقش آفرینی است.

وی بیان داشت: همچنین در حادثه اخیر شهدای خدمت ۲ شهید والامقام از ۸ شهید این حادثه مربوط به این استان هستند، تقدیم ده‌ها شهید در میدان مقاومت و دفاع از حرم نیز از دیگر نمودهای مردم این خطه است و این نشان می‌دهد مردم استان اصفهان همیشه پای انقلاب و ارزش‌های آن بوده و هستند و همواره نام این استان با فرهنگ شیعه، انقلاب و مقاومت گره خورده است.

رضایی تصریح کرد: بهترین الگو برای قشر جوان و نوجوان فرهنگ شهادت و ایثارگری است که الحمد الله در بین مردم اصفهان راسخ و مشهود است.

انتهای پیام/

نظر شما