شناسهٔ خبر: 67033481 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار خراسان شمالی: فاروج با قابلیت‌های فراوان ظرفیت توسعه دارد

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: شهرستان فاروج با قابلیت های فراوان، بستر رشد و استعداد توسعه دارد که یکی از اولویت های توسعه این شهرستان در بخش کشاورزی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا حسین نژاد عصر چهارشنبه در نشست با فعالان حوزه سیاسی و اجتماعی شهرستان فاروج اظهارکرد: این شهرستان در بخش کشاورزی با وجود زمین های مستعد، ظرفیت خوبی در تولید محصولات انگور و زعفران دارد که توسعه و راه اندازی صنایع تکمیلی باید به طور ویژه پیگیری شود.

وی بر پیگیری جدی برای جذب و حمایت از سرمایه گذاران در طرح های دارای توجیه اقتصادی برای توسعه این شهرستان تاکید کرد.

بهبود وضعیت اشتغال و تورم

استاندار خراسان شمالی در خصوص بهبود تورم و اشتغال جوانان استان اظهارکرد: رفع مشکل بیکاری و افزایش اشتغال در استان با طرح ها و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به صورت جدی دنبال می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته هدفگذاری ایجاد اشتغال برای استان خراسان شمالی بالغ بر ۱۳ هزار نفر بود اما اشتغالزایی برای بالغ بر ۱۵ هزار نفر و بیشتر از میزان هدفگذاری محقق شد و این آمار در حال بهبودی است.

حسین نژاد گفت: نرخ سالانه تورم در خراسان شمالی در فروردین ۱۴۰۲ در جایگاه چهارم و بالاتر از میانگین کشوری بود اما با اتخاذ سیاست‌های کلان دولت سیزدهم و اجرای طرح های مختلف، اکنون بیش از ۱۸ پله بهبود یافته است.

وی در زمینه رفع مشکل آب شرب و کشاورزی و منبع ذخیره آب در این استان افزود: این موارد توسط معاونت ها در حال پیگیری است.

به گزارش ایرنا، تکمیل پروژه های نیمه تمام، توجه به شهرک های صنعتی نیمه فعال و فراهم سازی سرمایه‌ گذاری در این شهرک ها، تکمیل طرح های ورزشی، رفع مشکلات در حوزه کشاورزی و پرداخت خسارت کشاورزان و اجرای طرح های مکانیزه، تعریض و مناسب سازی راه های روستایی و اختصاص قیر رایگان، راه اندازی صنایع تکمیلی، رفع مشکل آب شرب و آب کشاورزی، و اشتغال جوانان، برخی از مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

شهرستان فاروج با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

نظر شما