شناسهٔ خبر: 67033433 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید رئیس مجلس پاکستان بر تقویت روابط تهران - اسلام آباد

«ایاز صادق» ضمن ادای احترام به رئیس جمهور فقید و شهدای همراه وی در سانحه سقوط بالگرد بر عزم این کشور برای ادامه مسیر آیت الله سید ابراهیم رئیسی برای تقویت روابط و همکاری‌های دوجانبه میان ایران و پاکستان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ «ایاز صادق» رئیس مجلس ملی پاکستان با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد ضمن ادای احترام به شهید آیت الله رئیسی و اعلام همبستگی با ملت ایران به علت سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور فقید کشورمان گفت: «دکتر سید ابراهیم رئیسی» و «حسین امیر عبداللهیان» نقش بسیار مهمی در توسعه روابط دوستانه میان دو کشور همسایه، برادر و دوست ایران و پاکستان ایفا کرده و مردم پاکستان هیچگاه آخرین سفر این رهبران ایرانی به اسلام آباد را فراموش نمی‌کنند. 

<div id="video-display-embed-code_11187736"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4252490/11187736?width=600&height=350"></script></div>


وی که از سوی «دکتر رضا امیری مقدم» سفیر ایران مورد استقبال قرار گرفت، افزود: تهران و اسلام آباد باید با تعمیق بیش از پیش روابط و همکاری‌های فی مابین تلاش‌های این دولتمردان در جهت رفاه مشترک و سربلندی امت اسلامی را ارج بنهند.

«ایاز صادق» تاکید کرد: پاکستان همواره برای روابط دوستانه خود با جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه‌ای قائل بوده و معتقد است استفاده از ظرفیت‌های مشترک در روابط اقتصادی، فرهنگی، علمی و ... ضمن توسعه و رفاه مشترک می‌تواند زمینه همکاری دو کشور مهم مسلمان برای کمک به سایر کشور‌ها اسلامی و حل بحران‌های پیش روی امت اسلامی را فراهم کند.

رئیس مجلس ملی پاکستان در این دیدار همچنین از برنامه ریزی دقیق و به موقع ایران برای انتخابات ریاست جمهوری در این کشور گفت: علیرغم یک اتفاق شوک آمیز جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد که قانون اساسی جامع این کشور چگونه از دموکراسی حقیقی حمایت می‌کرده و اجازه نمی‌دهد کوچکترین خللی در مشارکت مردم این کشور برای تعیین سرنوشتان ایجاد شود.

تاکید بر افزایش روابط پارلمانی، تبادل هیئت‌های بلندپایه برای تقویت روابط مردمی، استفاده از ظرفیت مجالس دو کشور برای گسترش همکاری‌ها و روابط فی مابین در تمامی بخش‌ها بویژه روابط اقتصادی و تجاری از دیگر محور‌های مطرح شده در جریان دیدار رئیس مجلس پاکستان با سفیر کشورمان در اسلام آباد بود.

مقامات ایران و پاکستان همچنین در خصوص تحولات مهم منطقه‌ای از جمله وضعیت فلسطین گفتگو داشته و ضمن محکومیت شدید تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در رفح و غزه خواستار آتش بس فوری در سرزمین‌های اشغالی و اقدامات فوری جامعه جهانی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به فلسطین شدند.

نظر شما