شناسهٔ خبر: 67033321 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

افزایش ۵ برابری اعتبارات حوزه پرورش در دولت سیزدهم

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به موضوع پرورش گفت: عبارات حوزه پرورش در طی سه سال گذشته افزایش ۵ برابری داشته است. مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به موضوع پرورش گفت: عبارات حوزه پرورش در طی سه سال گذشته افزایش ۵ برابری داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،مسعود سعادتی در سلسله نشست‌های خبری تبیین خدمات دولت مردمی که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ این اعتبارات حوزه پرورش ۱۸۰ درصد، سال بعد ۲۵ و سال ۱۴۰۲ حدود ۱۸۵ بیشتر شد و در مجموع بیش از پنج برابر رشد داشت.

وی رتبه‌بندی معلمان را از دیگر اقدامات شاخص دولت سیزدهم نام برد و گفت: رتبه‌بندی معلمان بیش از ۱۰ سال بود که زمین مانده بود و دولت سیزدهم آن را عملیاتی کرد و در زمان حاضر در مرحله بازنگری است.

سعادتی،  به افزایش سرانه دانش آموزی نیز در این دولت اشاره کرد و گفت: سرانه هر دانش آموز در استان در دولت سیزدهم بیش از سه برابر شده است به طوری که در سال ۱۴۰۰، ۶۲ درصد، سال ۱۴۰۱، ۲۰ درصد و سال ۱۴۰۲، ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی گفت: در آذربایجان شرقی در سه سال گذشته چهار هزار و ۷۴۲ نفر از محل ماده ۲۸ و سه هزار و ۵۹۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان جذب شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به حمایت‌های خیرین مدرسه ساز به منظور ساخت مدارس در مناطق محروم و کم برخوردار گفت: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ هر روز سه کلاس درس افتتاح و تحویل این اداره کل شد.

وی ادامه داد: با تدابیر صورت گرفته و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد از این پس خیرین می‌توانند با مشارکت ۳۰ تا ۵۰ درصدی در شهر تبریز نیز اقدام به ساخت مدرسه کنند.

سعادتی با اشاره به حمایت خانواده‌ها از آموزش و پرورش گفت: حمایت خانواده‌ها از آموزش و پرورش در قالب کمک هزینه داوطلبانه بوده و به هیچ عنوان مدارس دولتی حق دریافت شهریه ندارند.

وی افزود: در خصوص مدارس غیر دولتی نیز با تدابیر صورت گرفته افزایش هزینه‌های برای سال تحصیلی جدید به جد رصد شده و هرگونه افزایش غیر اصولی پیگیری می‌شود.

انتهای خبر

نظر شما