شناسهٔ خبر: 67033297 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار رودسر عنوان کرد

شناسایی نقاط خطرآفرین در سواحل رودسر

طاهره رفعتی

فرماندار رودسر، با بیان اینکه ۴۷ نقطه خطرآفرین در ساحل این شهرستان شناسایی شده است، گفت: اقدام به نصب علائم هشدار و تمرکز ناجیان غریق و استقرار نیروهای هلال احمر در این نقاط کردیم.

صاحب‌خبر -

محمد حیدری امروز، ۱۶ خردادماه در ستاد ساماندهی سواحل شهرستان رودسر، طرح های سالم سازی دریا و ایجاد شناگاه را یکی از ابعاد ساماندهی سواحل دانست و اظهار کرد: طرح های سالم سازی همه ساله با همکاری شهرداری ها و دهیاری های ساحلی انجام می شود.

وی با اشاره به محدود بودن طرح های سالم سازی دریا به سه ماه تابستان، افزود: نیازمند برنامه های خدماتی و رفاهی و گردشگری و توسعه ای ساحل و دریا در طول سال هستیم و باید اعتبارات ویژه برای آن تخصیص یابد.

فرماندار رودسر شهرداران و دهیاران را متولی طرح های سالم سازی دانست و اضافه کرد: باید اقدام به ارائه خدمات رفاهی به گردشگران کنیم.

حیدری، شهرستان رودسر را دارای ۴۷ کیلومتر نوار ساحلی دانست و تصریح کرد: باید با ارائه خدمات پایدار، طرح های سالم سازی را تقویت و گردشگران را فرهنگ پذیر کنیم تا دغدغه های فرهنگی و اجتماعی ما رفع شود؛ البته جلوگیری از غرق شدگی اولویت اول طرح های سالم سازی است، اما همه اولویت ها نیست.

وی با اشاره به وجود رودخانه های وحشی در این شهرستان، عمده غرقی های سال گذشته را مربوط به رودخانه ها دانست و تاکید کرد: تمرکز طرح های سالم سازی بر ساحل بوده و رودخانه ها رها می شوند و لذا وظیفه بخشداران است که نظارت های لازم را انجام دهند.

فرماندار رودسر با بیان اینکه ۴۷ نقطه خطرآفرین در ساحل این شهرستان شناسایی شده است، گفت: اقدام به نصب علائم هشدار و تمرکز ناجیان غریق و استقرار نیروهای هلال احمر در این نقاط کردیم؛ البته هر نقطه از نوار ۴۷ کیلومتری ساحل شهرستان رودسر، می تواند نقطه خطرآفرین باشد.

وی خواستار فعال شدن کمیته فرهنگی ستاد ساماندهی سواحل شهرستان شد و عنوان کرد: در هر شهر و روستای ساحلی باید برنامه های فاخر فرهنگی برگزار شود؛ برگزاری برنامه های شاد با هدف ایجاد نشاط اجتماعی نیز در دستور کار است.

حیدری از برگزاری جشنواره ها و فستیوال های ورزشی - ساحلی، ویژه برنامه های محرم و صفر، اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، برپایی بازارچه های صنایع دستی و... خبر داد و خاطرنشان کرد: ناجیان غریق زن و مرد برای طرح های سالم سازی آموزش ببینند.

به گزارش ایسنا، این نشست با حضور امام جمعه و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رودسر برگزار شد و شهرداران رودسر و چابکسر به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام

نظر شما