شناسهٔ خبر: 67033044 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

سه شرط هنیه برای بررسی جدی پیشنهادات آتش‌بس

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که این جنبش و سایر گروه‌های مقاومت فلسطین به هر توافقی که مبتنی بر «توقف تجاوز و عقب نشینی کامل رژیم صهیونیستی از نوار غزه و تبادل اسرا» باشد، با جدیت و دید مثبت نگاه خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اسماعیل هنیه در بیانیه ای در این باره اعلام کرد: جنبش حماس، با این دیدگاه که بیانگر اراده ملت فلسطین و مقاومت آن است، در حال مدیریت مذاکرات است.

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به اردوکشی شهرک نشینان صهیونیست در بیت المقدس تأکید کرد: گردن‌کشی صهیونیست‌ها در بیت المقدس نشان‌دهنده آن است که این شهر مقدس، محور و مرکز تنش و رویارویی هاست.

اسماعیل هنیه تصریح کرد: ملت فلسطین تا زمان خروج اشغالگران از سرزمین‌شان و برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف از مبارزه دست برنخواهد داشت.

۲ روز پیش نیز جنبش حماس در بیانیه‌ای با بیان اینکه (رژیم) اسرائیل اراده سیاسی برای مذاکره و دستیابی به توافق را ندارد، تاکید کرد: فقط با پیشنهادهایی که شامل آتش‌بس دائم، عقب‌نشینی اسرائیل از غزه و بازگشت آوارگان باشد، موافقت خواهیم کرد.

این جنبش با بیان اینکه طرح پیشنهادی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای توافق آتش بس تفاوت زیادی با طرح پیشنهادی ندارد که این جنبش قبلا موافقت خود را با آن اعلام کرده‌ بود، گفت: ما به پیشنهاد بایدن به شکل مثبت نگاه می‌کنیم و در مرحله بررسی آن قرار داریم و به زودی به آن پاسخ خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

برچسب‌ها:

نظر شما