شناسهٔ خبر: 67031935 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: ارتقای روابط کرمانشاه با اقلیم کردستان عراق در اولویت است

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه در دیدار رئیس اداره مستقل گرمیان عراق گفت: ارتقای روابط استان با اداره مستقل گرمیان و اقلیم کردستان عراق از اولویت های کرمانشاه است و این رویکرد با جدیت در حال پیگیری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، محمدطیب صحرایی عصر چهارشنبه در نشستی که پس از استقبال رسمی رئیس اداره مستقل گرمیان عراق در پایانه مرزی پرویزخان برگزار شد، تقویت حسن همجواری با کشور عراق را از سیاست های قطعی جمهوری اسلامی دانست و افزود: تلاش برای تقویت و ارتقای روابط کرمانشاه با اداره گرمیان و اقلیم کردستان از اولویت های مدیریت ارشد استان است و این رویکرد با جدیت در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: ما به صورت مستمر پیگیر افزایش سطح کیفی تبادلات مرزی دو کشور از مرز پرویزخان و تحقق کامل توافقات دیدار قبلی هستیم.

استاندار: ارتقای روابط کرمانشاه با اقلیم کردستان عراق در اولویت است

استاندار کرمانشاه تاسیس منطقه آزاد قصرشیرین و معرفی مدیرعامل این منطقه را هم فرصتی مناسب برای افزایش تبادلات بین دو طرف برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با تداوم همکاری ها شاهد رشد چشمگیر ارتباطات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مشترک باشیم.

شیخ جلال نوری رییس اداره مستقل گرمیان عراق هم با ابراز خرسندی از دیدار مجدد با استاندار کرمانشاه، از توجه ویژه صحرایی به ارتقای روابط و تسهیل تجارت از مرز پرویزخان تشکر کرد.

استاندار: ارتقای روابط کرمانشاه با اقلیم کردستان عراق در اولویت است

در این دیدار برخی موضوعات و مسائل مشترک مرزی مطرح و پیگیری شد.

استاندار کرمانشاه به دعوت استاندار اربیل عراق و با هدف شرکت در نشست استانداران استان های هم مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق، روز چهارشنبه در راس هیاتی از مقامات استانی از مرز پرویزخان وارد کشور همسایه و عازم استان اربیل شد.

تقویت ارتباطات اقتصادی، تجاری، فرهنگی، گردشگری و تسهیل امور مرزی با طرف عراقی از مهمترین برنامه های سفر ۲ روزه استاندار کرمانشاه به اقلیم کردستان عراق و شرکت در نشست استانداران استان های هم مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق در استان اربیل است.

در این سفر استاندار کرمانشاه علاوه بر شرکت در نشست اربیل، در دیدارهای جداگانه با مقامات اقلیم کردستان، اهداف سفر را پیگیری خواهد کرد.

در این سفر معاون اقتصادی استانداری، دستیار استاندار در امور عراق، مدیران کل امنیتی-انتظامی استانداری، گمرکات، جهاد کشاورزی، راهداری و میراث فرهنگی، استاندار کرمانشاه را همراهی می کنند.

استاندار: ارتقای روابط کرمانشاه با اقلیم کردستان عراق در اولویت است

استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است.

نظر شما