شناسهٔ خبر: 67030477 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عطنانیوز | لینک خبر

به دعوت پژوهشکده فرهنگ، هنر و ارتباطات و در دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی؛

نشست "بررسی نظام مسائل روابط عمومی درایران" برگزار شد

صاحب‌خبر -
عطنا- نشست علمی "نظام مسائل روابط عمومی در ایران" به مناسبت هفته ارتباطات و با حمایت پژوهشکده فرهنگ، هنر و ارتباطات، در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.
 
نشست
 
در این نشست که سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ باحضور دانشجویان و استادان هیئت علمی گروه روابط عمومی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، دکتر قدسی بیات؛ به عنوان دبیرعلمی نشست و دکتر سیدرضا نقیب السادات؛ مدیر گروه روابط عمومی، دکترعلیرضاعبداللهی نژاد و دکتر لیلا وصالی؛ به عنوان سخنرانان، به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مهم روابط عمومی در کشور پرداختند.
 
نشست
 
دراین نشست، ارتباط هدفمند موبایلی، سازگاری فناورانه، اصلاح جایگاه روابط عمومی درساختار و اهمیت ابعاد شبکه سازی درروابط عمومی، ازجمله مهمترین چالش های تقویت جایگاه روابط عمومی درسازمان‌ها شمرده شد.

نشست
در ابتدای این نشست، دکتر قدسی بیات؛ دبیرعلمی نشست، به طرح موضوع
پیرامون مسائل روابط عمومی در ایران پرداخت و گفت: " امروزه موبایل‌ها یک ارتباط هدفمند در ساختار روابط عمومی با مخاطبان سازمان شکل داده اند. این ارتباط هدفمند موبایلی به چند شاخه تقسیم می‌شود:
۱- فرایند اطلاع رسانی را به دو بخش فردی و همگانی تبدیل کرده اند.
۲ - در ابزارهای رسانه‌ای
همگرایی ایجاد کرده اند.
۳ -موجب بالا رفتن دسترسی به مخاطبان شده اند.

وی همچنین افزود که خود مدیران، به‌کارگیری از وب سایت در سازمان را درتعامل با مخاطبان سازمان بسیار اثربخش ارزیابی می‌کنند و این ارتباط را یک "ارتباط مشارکتی بین سازمان و مخاطبان "می دانند.

نشست
در ادامه این نشست، دکترسیدرضا نقیب السادات نیز با اشاره به "افزایش میزان استفاده از اینترنت"، به چند تغییر و اتفاق مهم در عرصه ارتباطات که باید مورد توجه روابط عمومی ها قرار بگیرند اشاره کرد و گفت: آمدن هوش مصنوعی باعث آزاد شدن بیش تر وقت نیز می‌شود و در نتیجه، بیش تر معطوف به تحولات علمی می‌شود. دیگر اتفاق، تغییر در الگوی مصرف محتواست که در نتیجه‌ی آن، کار‌های فوق برنامه اولویت بیش‌تری پیدا می‌کنند و همچنین، "رسانه‌های مستقل و مردمی توسعه پیدا می‌کنند". این تحول رسانه‌ای روی عرصه‌های سیاسی و اجتماعی تاثیر زیادی می گذارد، اما این تحولات رسانه‌ای، یک سری چالش‌ها و مسائل را در حوزه‌ی روابط عمومی نیز ایجاد کرده است.

نشست
دکتر علیرضا عبداللهی نژاد؛ عضو دیگر هیئت علمی گروه روابط عمومی نیز به "چالش های چهارگانه حوزه روابط عمومی" اشاره کرد و گفت: چالش‌های چهارگانه‌ای در روابط عمومی وجود دارند که عبارتند از:

۱- جایگاه نهاد روابط عمومی در ساختار سازمان‌ها.
۲- نبود یا کمبود نیروی حرفه‌ای در روابط عمومی.
۳- نظام تامین بودجه‌ی روابط عمومی.
۴- بحث سازگاری فناورانه.

نشست
دکتر لیلا وصالی؛ دیگرعضو هیئت علمی گروه روابط عمومی نیز در ابتدای صحبت خود به نظام مسائل روابط عمومی اشاره کرد وگفت: "در مرحله اول، "ارتباط پیدا کردن با مخاطبان و همراه کردن مخاطب با خود "و "ایجاد حس ارزشمندی در مخاطب" از اهمیت بسیاری در حوزه روابط عمومی برخورداراست. همچنین ایجاد جایگاه‌ مناسب
در ساختارسازمان برای یک روابط عمومی متخصص، می‌تواند در بهبود شرایط آن سازمان بسیارموثر باشد".
وی افزود: "یک فرد شاغل در روابط عمومی باید در خدمت سازمان باشد، از این‌رو باید کارکرد یا جایگاه آن سازمان را بشناسد". وی همچنین به اهمیت ابعاد "شبکه سازی در روابط عمومی" نیز اشاره کرد وسپس قادر بودن روابط عمومی در ایجاد شبکه و الزامات شبکه سازی در داخل و خارج از سازمان را یکی از الزامات مورد توجه درخصوص مسائل روابط عمومی در ایران دانست.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

روبیکا                         روبینو

بله             ایتا

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

روبیکا                         روبینو

بله             ایتا

نظر شما