شناسهٔ خبر: 67029991 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای مشاغل خانگی در خمین

خمین - ایرنا - رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خمین گفت:۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری به دستگاه های اجرایی خمین تخصیص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امیر عباس اکبری روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خمین، افزود: ۹۰ میلیارد ریال اعتبار پارسال در راستای پرداخت وام مشاغل خانگی به متقاضیان چهار دستگاه اجرایی صمت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خمین تخصیص یافت که ۸۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال معادل ۹۸ درصد از اعتبارات ابلاغی مشاغل خانگی پارسال در خمین جذب شد.

وی، تعهد اشتغال خمین در سال جاری را یک‌هزار و ۵۸ نفر عنوان کرد و گفت: ۳۹۷ نفر از این تعهد مربوط به فارغ التحصیلان است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خمین ادامه داد: از این میزان تعهد تاکنون ۲۶ فرصت شغلی ثبت شده است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ۸۰ درصد مراجعه کنندگان به دفتر نماینده متقاضی دریافت وام و اشتغال هستند.

محمد بیات افزود: پرداخت تسهیلات اشتغال نیازمند آسیب شناسی است تا انحراف وام اشتغال در شهرستان شناسایی شود.

وی ادامه داد: وام اشتغال باید به کسی که اهلیت دارد پرداخت شود.

فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: مدیریت اسلامی قائل به مدیریت واحد است چراکه در این نوع مدیریت امکان سواستفاده های پایین دستی ایجاد نمی‌شود.

حمید کمانکش با تاکید بر اینکه این مسئله نیازمند بررسی تخصصی است، گفت: برخی از دریافت کنندگان وام اشتغال به بدهکار بیکار تبدیل می‌شوند.

کمانکش توضیح داد: متقاضی وام اشتغال باید از نظر برخورداری شرایط لازم و کافی ارزیابی شود و نقش دستگاه‌های اجرایی در این زمینه بسیار برجسته است.

وی تاکید کرد: در مرحله تایید آموزش نظارت بر عملکرد متقاضیان نیازمند هم افزایی ادارات متولی و نهادهای پرداخت کننده وام است.

فرماندار خمین گفت: پهنه‌بندی دقیق و گسترده‌ای برای پرداخت وام‌های مشاغل خانگی انجام شود و این وام باتوجه به شناخت ویژگی‌ها و ظرفیت‌های هر روستا پرداخت شود.

فرماندار خمین با اشاره به اطلاع‌رسانی کافی به همه مردم و متقاضیان دریافت وام اشتغالزایی افزود: بانک‌های عامل پرداخت وام را تسهیل کنند.

کمانکش گفت: تقسیم بین دستگاهی اعتبارات تسهیلات اشتغال شهرستان متناسب با سهم پارسال، تعداد متقاضیان و میزان تحقق مورد تاکید قرار گیرد.

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان مرکزی نیز گفت: یک‌هزار میلیارد ریال وام بنگاه محور و مشاغل خورد خانگی در پنج سال اخیر از سوی این بنیاد در خمین پرداخت شده است.

احمد اسدی افزود: ۲ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال پارسال از سوی بنیاد برکت در استان مرکزی پرداخت شد.

وی ادامه داد: سهم خمین از ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات بنیاد برکت و علوی استان مرکزی در سال جاری حدود ۸۰۰ میلیارد ریال است.

خمین با جمعتی بالغ بر ۱۰۵ هزار نفر در جنوب استان مرکزی قرار دارد.

نظر شما