شناسهٔ خبر: 67029597 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

گزارش بسیج از تحقق وعده های صادق امام خمینی(ره)از روزهای سخت انقلاب تا موج بیداری اسلامی؛

وعده های صادق امام راحل، تحقق شعارهای انقلاب مبتنی بر اسلامِ است

دکتر مشهدی:شعارهای اساسی و پایه ای که نظام مقدس جمهوری اسلامی براساس آنها شکل گرفته، شعارهایی هستند که هیچ گاه کهنه نخواهند شدو در واقع این شعارهای اساسی محدودبه زمان و مکان، قومیت، مذهب و یا فرهنگ خاص نیستند.

صاحب‌خبر -

قزوین_ دکتر حمیدرضا مشهدی رئیس دانشگاه فرهنگیان قزوین در گفتگو با خبرنگار بسیج با اشاره به این نکته که از مصادیق «وعده های صادق»، بیداری اسلامی و صدور انقلاب اسلامی به سراسر گیتی است و امروز این مصداق تحقق یافته، بیان کرد: شعارهای اساسی و پایه ای که نظام مقدس جمهوری اسلامی براساس آنها شکل گرفته، شعارهایی هستند که هیچ گاه کهنه نخواهند شد و هیچ گاه تاریخ مصرف ندارند که بخواهد به اتمام برسند و در واقع این شعارهای اساسی محدود به زمان و مکان، قومیت، مذهب و یا فرهنگ خاص نیستند. 

وی گفت: اساسی ترین شعارهای ما در انقلاب اسلامی، «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بوده، کلمه استقلال و یا آزادی مربوط به یک شعار محدود به زمان و مکان و جغرافیای خاص نیست بلکه با روح و فطرت بشری همراه هستند. شعار جمهوری اسلامی نیز همین گونه است. یعنی هم حق رای دادن و حق انتخاب و سایر موارد و هم اسلام که مطابق فطرت است. توسعه اسلام در آندلس و پیشرفت آن در قاره اروپا بدون جنگ و خونریزی گواه مبتنی بودن اسلام بر فطرت است. 

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین اظهار کرد: شعار بعدی ما استکبارستیزی، حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالم، عدالت و برابری است. اینها شعارهای اساسی بودند که انقلاب اسلامی بر آن اساس بنا شده است. امروز بعد از قریب به ۴۵ سال، اولا هنوز همین آرمان ها، شعارهای انقلاب اسلامی است که دچار تغییر و دگرگونی نشده و دوما این شعارها چون مطابق با فطرت بشر است بنابراین هرکجا بتوانیم این شعارها را به گوش سایرین برسانیم قطعا با جان و دل، پذیرش خواهند داشت.

دکتر مشهدی ادامه داد: موضوع مهمی که در بحث گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی وجود دارد این است که ما موفق شدیم این شعارها را به گوش سایرین برسانیم. نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکایی، یکی از این مصادیق است. امروز نقاب از چهره رسانه ای دشمن برانداخته شده و جهان با شعارهای واقعی انقلاب بیشتر آشنا شده و جریان مقاومت برای گسترش این شعارهای اساسی نقش موثری داشت. لذا می توان گفت ما عملا در بحث صدور انقلاب اسلامی به کمک پایداری روی اهداف شعارهایمان و همیاری جبهه مقاومت، موفق عمل کردیم. 

وی اضافه کرد: هیچ کس گمان نمی‌کرد که روزی در قلب آمریکا و اروپا، صدای مرگ بر آمریکا، مبارزه با ظلم و حمایت از فلسطین طنین انداز شود. در مقایسه با ده سال گذشته می توان به خوبی دریافت که تنها دولتی که از فلسطین رسماً حمایت می کند، جمهوری اسلامی ایران است. لذا مهم است به این نکته که فلسطین امروز دارای چه جایگاهی در جهان است و اسرائیل دچار چه لذتی شده، بیشتر بیندیشیم. 

دکتر مشهدی در ادامه با اشاره به به برخی از مصادیق فرمایشات امام راحل که امروز به عنوان وعده های صادق، از آن یاد می شود عنوان کرد: می توان به این وعده امام راحل اشاره کرد که از ابتدا فرمودند؛«آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند». شاید آن روزها به ویژه پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، خیلی ها گمان می کردند که دیگر آمریکا به ایران امان نخواهد داد. اما امروز که بیش از چهار دهه از آغاز انقلاب اسلامی گذشته، همه به این وعده صادقه امام راحل ایمان آورده اند. 

رئیس دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: از دیگر وعده های صادق امام راحل می توان به فروپاشی شوروی سابق اشاره کرد. آن روزی که امام راحل این وعده را عنوان کردند و در پیامی به گورباچف گفتند که؛ «صدای خرد شدن کمونیست را می شنوم»، این اتفاق رخ داد. وعده دیگر امام راحل در خصوص جنگ تحمیلی بود که فرمودند؛«ما پیروز جنگ هستیم» و امروز همه اذعان می کنند که ما پیروز جنگ هستیم و آنچه موجب پیروزی ما در جنگ شد خون های پاک انسان های وارسته ای بود که برای وطن جان دادند. 

دکتر مشهدی بیان کرد: ما از جنگ چیزهایی به دست آوردیم که پشتوانه انقلابمان شد و هنوز هم به آنها افتخار می کنیم. امام راحل بارها در خصوص نابودی و اضمحلال اسرائیل و پیروزی فلسطین سخن گفتند. فلسطین فرايند کوچکی بود که کسی آن را باور نمی کرد اما امروز همه یقین دارند که آن جریان کوچک «مقاومت فلسطین»، امروز به مقاومت جهان اسلام تبدیل شده و وضعیت اسرائیل نیز برای همه مشهود است.

دکتر مشهدی در پایان با اشاره به همه گیر شدن انقلاب اسلامی بعنوان یکی دیگر از مصادیق وعده صادق امام راحل گفت: امروز انقلاب اسلامی از یمن تا سوریه و بحرین و افغانستان و پاکستان و تا داخل مرزهای اروپا و آمریکا پیش رفته، وضعیت امروز ایران با روزهای ابتدای انقلاب بسیار متفاوت گشته و این وعده هایی است که امام راحل داد و امروز شاهد تحقق آن هستیم. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

نظر شما