شناسهٔ خبر: 67029364 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

معرفی فیلم طعم چیزها - The Taste of Things

فیلم اشتیاق دودن بوفان The Taste of Things 2023 در سال 1885 میلادی در فرانسه روایت شده و در مورد زنی به نام یوجنی است که به مدت 20 سال برای صاحب یک رستوران معروف به نام دودین به عنوان سرآشپز کار کرده است. از آنجایی که یوجنی و دودین سال‌ها را در آشپزخانه با هم گذراندند، احساساتی بین آن‌ها به وجود آمده و عشق مشترک آن‌ها به آشپزی، باعث ایجاد غذاهایی می‌شود که حتی سرشناس‌ترین سرآشپزهای جهان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام فیلم: طعم چیزها - The Taste of Things 

سال انتشار : 2023

ژانر: درام، تاریخی و عاشقانه

کارگردان: تران آن هونگ

محصول : فرانسه و بلژیک

زبان : فرانسوی

امتیاز (imdb) : 7.6

 

 

بازیگران: ژولیت بینوش، گالاتیا بلوگی، بانی شاگنو راوور و...

 

خلاصه فیلم

فیلم اشتیاق دودن بوفان The Taste of Things 2023 در سال 1885 میلادی در فرانسه روایت شده و در مورد زنی به نام یوجنی است که به مدت 20 سال برای صاحب یک رستوران معروف به نام دودین به عنوان سرآشپز کار کرده است. از آنجایی که یوجنی و دودین سال‌ها را در آشپزخانه با هم گذراندند، احساساتی بین آن‌ها به وجود آمده و عشق مشترک آن‌ها به آشپزی، باعث ایجاد غذاهایی می‌شود که حتی سرشناس‌ترین سرآشپزهای جهان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. با این حال، هنگامی که دودین با بی‌میلی یوجنی برای ازدواج مواجه می‌شود، برای اولین بار شروع به پختن غذا برای محبوب خود می‌کند و…

 

درباره فیلم

بافت و صدا و رنگ مهم‌ترین مولفه‌ها برای کارگردان فیلم مورد نظر است. او بافت خامه‌ای و نرم کیک را همراه با صدای گربه‌ای که هرگز دیده نمی‌شود و همچنین نرمی و رنگ زرد ملایم گلابی را طوری به تصویر می‌کشد به مخاطب حس آشنایی پنداری و قابل لمس بودن اجسام را تزریق می‌کند. The Taste of Things یک عاشقانه آرام و در عین حال پیچیده است که پافشاری بر نمادگرایی و عمق دادن‌های زورکی نمی‌کند. همه چیز با ظرافت تمام رقم می‌خورد.

ظرافت صمیمانه‌ای که آداب را به خوبی آموخته اما راحتی در آن موج می‌زند. درست مثل این که یک کیک فاخر و کم‌نظیر را با دست بخورید. در انتها باید گفت که این فیلم اوج و فرود قوی را تجربه نمی‌کند اما فیلمی خوش‌ساخت با بازی‌های عالی می‌باشد. درست مثل این که به ظرف غذای رنگارنگ و زیبایی می‌نگرید.

 

افتخارات 

فیلم اشتیاق دودن بوفان پس از حضور در جشنواره‌‌های بین‌المللی متعدد موفق شد برنده 5 جایزه از جمله جایزه بهترین فیلمبرداری، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم شده و نامزد دریافت 19 جایزه دیگر نیز شود که از میان آن‌ها می‌توان به نامزدی جایزه بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن، بهترین فیلم خارجی زبان و بهترین فیلمبرداری اشاره کرد؛ فیلم اشتیاق دودن بوفان براساس رمانی به نام حماسه پرشور دودن بوفان La Vie et la passion de Dodin-Bouffant, gourmet نوشته مارسل روف، ساخته شده‌ است؛ این فیلم به عنوان فیلم منتخب کشور فرانسه برای شرکت در نود و ششمین دوره جوایز اسکار برای بهترین فیلم بلند بین‌المللی، انتخاب شد و در فهرست 15 فیلم قرار گرفت.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما