شناسهٔ خبر: 67028755 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صدور هشدار زرد هواشناسی در لرستان

هواشناسی لرستان با صدور هشدار سطح زرد هواشناسی اعلام کرد: سامانه جدید بارشی فردا پنج شنبه وارد لرستان می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان،  هواشناسی لرستان با صدور هشدار زرد هواشناسی گفت: بعدازظهر فردا پنجشنبه، ۱۷ خرداد سامانه بارشی وارد استان می‌شود و رگبار پراکنده باران، رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید لحظه‌ای، در برخی نقاط خیزش گرد و خاک از جمله مخاطرات این سامانه است.

بر اساس این اطلاعیه برای فردا رگبار باران گاهی رعد و برق در نقاطی از شمال و شرق استان، روز جمعه بارش پراکنده گاهی رعد و برق در نقاطی از شمال و شرق استان، شنبه بارش خفیف باران گاهی رعد و برق در نقاطی از شمال و شرق استان، روز یکشنبه بارش پراکنده گاهی رعد و برق در نقاطی از شمال و شرق استان و روز دوشنبه بارش پراکنده باران گاهی رعد و برق در اغلب نقاط استان قابل پیش‌بینی است.

  لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، احتمال ایجاد رواناب، کاهش میدان دید افقی از مخاطرات این سامانه است.

 احتیاط در تردد بویژه در مسیر‌های کوهستانی، کوهنوردی نکردن، توقف نکردن در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست، جمع‌آوری محصولات زراعی و باغی و در صورت بروز گرد و خاک استفاده از ماسک و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم از اقدامات توصیه شده تاپایان فعالیت این سامانه بارشی است.

بر اساس اطلاعیه اعلام شده غروب دوشنبه این سامانه از استان خارج می‌شود.

<div id="video-display-embed-code_11187176"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4252237/11187176?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما