شناسهٔ خبر: 67028496 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

در گفتگو با مهرعلی باران چشمه سرپرست فدراسیون ورزش های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی وعضو شورای عالی ورزش و تربیت بدنی کشور مطرح شد:

از تربیت ۸۰۰۰ دانش آموز مرشد و ورزشکار زورخانه ای در آموزش و پرورش تا خاطره ای از رهبر انقلاب در مورد طرح شهید طوقانی

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ورزش زورخانه‌ای، تلفیق ورزش و معنویت است که در ساحت‌های مختلف سند تحول بنیادین می‌تواند برای دانش‌آموزان آورده داشته باشد. هم ساحت هنری را شامل می‌شود، چون یک رزمایش هنری است و هم ساحت ورزش و سلامتی را شامل می‌شود و هم به دلیل همکاری، تعامل و همدلی بین ورزشکاران، ساحت تربیت سیاسی و اجتماعی‌ دانش‌آموز نیز رشد می‌کند. این ورزش همراه با ذکر نام و یاد ائمه اطهار(ع) است، پس در ساحت عبادی، اعتقادی و اخلاقی هم قرار می‌گیرد.

طرح شهید طوقانی برای آموزش مرشدخوانی و حرکات ورزش زورخانه‌ای به دانش‌آموزان علاقه‌مند در حال اجرا است و تا کنون حدود  ۸۰۰۰ دانش آموز مرشد و ورزشکار زورخانه ای در آموزش و پرورش تربیت شده است و در جلسه شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش با حضور مهرعلی باران چشمه سرپرست فدراسیون ورزش های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی وعضو شورای عالی ورزش و تربیت بدنی کشور از رضا مراد صحرایی به دلیل کمک به ترویج فرهنگ زور خانه ای تقدیر شد.

که در این باره با سردار مهر علی باران چشمه گفتگو کرده ایم:

نظر شما