شناسهٔ خبر: 67028152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در گیلان

لزوم بهره مندی از توان نخبگان در کاهش جرائم و بهبود شرایط اجتماعی

رییس کل دادگستری گیلان گفت: برای پیشگیری از وقوع جرم باید از ایده و ظرفیت دانشگاهیان و نخبگان بهره گرفت.

صاحب‌خبر -

لزوم بهره مندی از توان نخبگان در کاهش جرائم و بهبود شرایط اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گیلان؛ رئیس کل دادگستری استان گیلان امروز در نخستین نشست اعضای ستاد پیشگیری از وقوع جرم در سال ۱۴۰۳ با اشاره تشکیل سالانه ۴۲۰ هزار پرونده در استان افزود: نیمی از این پرونده‌ها کیفری و نیمی دیگرحقوقی است که تشکیل این میزان پرونده قضایی زیبنده استان گیلان نیست.
حجت الاسلام و المسلمین صادقی بهترین راهکار برای کاهش میزان جرائم بهره مندی از ظرفیت نخبگان و افراد شاخص دانشگاهی دانست و گفت: ارائه ایده‌های علمی از سوی نخبگان می‌تواند در عملی شدن روش‌های نوین برای پیشگیری از وقوع جرائم و بهبود شرایط اجتماعی موثر باشد. 
مهدی فلاح میری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اینکه برخی از ادارات از املاک و اراضی خود اطلاعی ندارند، گفت: این بی خبری و یا مدیریت نکردن درست اموال واراضی باعث مشکلات حقوقی و تشکیل پرونده می‌شود که باید با نصب تابلو در محدوده اراضی یا محصور کردن و اعلام به مراجع قانونی از بروز مشکلات حقوقی و سواستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود و اگر هم ادارات نیاز به آن اموال ندارند، اقدام به فروش کنند.
تقی ربانی مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان هم با اشاره به نقش رسانه در کاهش جرائم گفت: رسانه استانی چندین برنامه با موضوع پاسخگویی به مشکلات حقوقی تولید و در حال پخش دارد و این ظرفیت و پتانسیل وجود دارد که یک برنامه تلویزیونی نیز با موضوع پرسش و پاسخ حقوقی تهیه و تولید شود.

<div id="video-display-embed-code_11187574"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4252206/11187574?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما