شناسهٔ خبر: 67028105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهردار بومهن : کارگاه های ساخت و ساز غیر مجاز پلمب می شوند

پردیس- ایرنا- شهردار بومهن گفت:ساخت و ساز غیر مجاز مدیریت شهری را با مشکل مواجه کرده و کارگاه‌های ساخت و ساز بی اغماض پلمب می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، عبدالله میرزایی روز چهارشنبه درحاشیه بازدید چند مورد ساخت و ساز بی ضابطه و غیر مجاز در مناطق شهری به خبرنگاران گفت: ساخت و ساز غیر مجاز در بسیاری از اراضی قولنامه ای در سطح شهر و حاشیه های شهری، شب هنگام به دور از چشم پلیس ساختمان اتفاق می افتد.


وی توضیح داد: برخی از مالکان اقدام به ساخت وساز غیرمجاز بدون رعایت اصول ساختمان سازی می کنند که بر اساس دستور دادستان تخریب می شوند، ساخت و سازهای غیر مجاز در سنوات گذشته در حال حاضر مشکلات زیادی را برای مدیریت شهری ایجادکرده است.


شهردار بومهن افزود: برخی ازمالکان بدون رعایت طرح تفضیلی شهری خانه های خود را درمسیل آب ساختند و در طی بارندگی شدید هفته های گذشته آب داخل منازل آنها واردشده است و در اکثر موارد ساخت و ساز بی ضابطه شهروندان منجر به باریک شدن معابرشهری می شود که مشکلات دیگری را برای مدیریت شهری رقم می زند.


میرزایی گفت: قبل ازپلمب کارگاه‌های ساختمانی به همه مالکان در حوزه ساخت و ساز غیر مجاز اخطار کتبی داده شده است، اما مالکان بدون توجه به اخطارها اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کردند و کارگاه‌های ساخت وساز آنها توسط ماموران انضباط شهری پلمب شده است.


وی با اشاره به موارد پلمب کارگاه‌های ساخت و ساز غیر مجاز بیان کرد: در طی گشت بازرسی ،سه کارگاه ساختمانی غیر مجاز پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شد و در طی این گشت بازرسی یک مورد پمپ بتون ریزی نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شد.


شهردار بومهن ادامه داد:علاوه برموارد یاد شده در پی تذکرات واخطارهای مکرر از سوی ستاد انضباط شهری،یک واحد ساخت و سازغیرمجاز در کوچه دوستان محله سیاهبند که علاوه بر احداث بنا بدون طی کردن مراحل قانونی، اقدام به سد معبر نیزکرده بود، پلمب و عملیات ساختمانی آن متوقف شد.


وی خاطر نشان کرد: تشدید مقابل با هرگونه ساخت و ساز از اولویت های مهم مدیریت شهری است و بدون اغماض با متخلفان برخورد می شود ،برگزاری گشت های بازرسی مختص روزهای عادی و کاری نیست و در روزهای تعطیل هم گشت بازرسی فعال است و شهروندان می توانند موارد ساخت و سازرا به سامانه ۱۳۷ اطلاع و یا به شماره ۳۰۰۰۵۶۵۲۵۲ سامانه پیامکی شهرداری ارسال کنند.


شهردار بومهن گفت: شرکت‌های تولید وحمل بتن، جرثقیل، میکسر، بتونیر و سایر مواردی که بدون پروانه ساختمانی در شهر بومهن اقدام به همکاری با مالکان ساختمان کنند، ماشین آلات آنان توسط شهرداری توقیف و گزارش آن‌ها جهت رسیدگی به مراجع قضائی ارجاع داده خواهد شد.


شهر بومهن با یکصد هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت و در شهرستان پردیس قرار دارد.

نظر شما