شناسهٔ خبر: 67027846 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نقاط مرزی قابل تردد زوار اربعین اعلام شد

فرمانده مرزبانی انتظامی با تاکید بر کنترل مرز‌های زمینی و آبی در ایام اربعین گفت: امسال زوار می‌توانند از مرز‌های شلمچه، چذابه، مهران، خسروی، باشماق، تمرچین و مرز دریایی آبادان تردد کنند. فرمانده مرزبانی انتظامی با تاکید بر کنترل مرز‌های زمینی و آبی در ایام اربعین گفت: امسال زوار می‌توانند از مرز‌های شلمچه، چذابه، مهران، خسروی، باشماق، تمرچین و مرز دریایی آبادان تردد کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، سردار احمدعلی گودرزی در جلسه قرارگاه اربعین که در پایانه مرزی چذابه برگزار شد، پیاده روی اربعین را یک راهپیمایی بزرگ علیه استکبار جهانی دانست و افزود: پیاده روی اربعین بزرگترین اجتماع بشری در جهان و نمایش قدرت الهی برای جمع کردن ده‌ها میلیون انسان حول محور انسان کامل و معصوم برای تشکیل ارتش منجی عالم بشریت است و عظمت و شکوه پیاده روس اربعین حسینی نشان از اقتدار و صلابت اسلام است.

وی با تأکید بر تسهیل تردد زائران و امنیت مرز‌های استان خوزستان، گفت: در مراسم اربعین افتخار خادم الحسینی شیعیان و زوار ایرانی و برخی کشور‌های همسایه را داریم که بسیار ارزشمند است.

فرمانده مرزبانی انتظامی با قدردانی از تلاش‌های مرزبانان در اربعین سال گذشته، افزود: امنیت و آرامش مردم و زائران اربعین حسینی (ع) از اولویت‌های مرزبانان است و برای تحقق آن از هیچ تلاشی نباید فروگذاری کرد.

سردار گودرزی تصریح کرد: ماموریت اربعین از جمله ماموریت‌هایی است که سرمایه اجتماعی و منزلت مرزبانی فراجا را در افکار عمومی ارتقا می‌دهد؛ بنابراین اگر همدلی و همبستگی نباشد، این ماموریت عظیم به خوبی انجام نمی‌شود.

این مقام ارشد مرزبانی فراجا با تأکید بر دیپلماسی مرزی با کشور عراق برای تسهیل تردد و امنیت زائران در ایام اربعین، گفت: در هفته گذشته نشستی با فرمانده مرزبانی کشور عراق داشتیم و مرزبانان دو کشور در تمامی سطوح از صف و ستاد دارای روابط حسنه و هماهنگی کامل در کنترل مرز‌های مشترک هستند.

سردار گودرزی تأکید کرد: در زمینه کنترل مرزها، مرزبانان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق نهایت تلاش خود را برای ایجاد امنیت پایدار به کار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما