شناسهٔ خبر: 67027798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

افزایش ۱۹ درصدی تردد اتوبوس در ایام ارتحال امام خمینی(ره) در محورهای استان مرکزی

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی، بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان در ایام ارتحال امام خمینی (ره) ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، طبق آمار دریافتی از ۷۰ سامانه ترددشمار برخط، در محورهای مواصلاتی استان بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار تردد در ایام ارتحال امام خمینی(ره) ثبت شده است.

بر این اساس از روز ۱۳ الی ۱۵ خردادماه جاری تردد دو میلیون و ۴۶۸ هزار و ۳۱۸ دستگاه انواع وسیله نقلیه در محورهای استان مرکزی ثبت شده است.

از این تعداد تردد، ۴۱۵ هزار و ۱۰۱ مورد مربوطه به ناوگان سنگین بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است؛ همچنین تردد ناوگان اتوبوسی نیز با ۱۹ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۱۲ هزار و ۲۰۵ مورد رسیده است.

طی این مدت یک میلیون خودرو نیز به استان وارد و یا خارج شدند که بر این اساس استان مرکزی بعد از تهران و البرز در رتبه سوم کشور در بحث ورودی و خروجی وسایل نقلیه قرار گرفته است.

آزادراه تهران-ساوه، اراک-شازند و سلفچگان-اراک سه محور پرددتردد استان در این ایام بودند؛ بیشترین تخلف سرعت نیز با سهم ۸۹ درصدی مربوط به خودروهای شخصی و در محورهای اتوبان ساوه-تهران(۵ درصد)، اراک-خمین(۳ درصد) و جاده قدیم همدان-ساوه(۳ درصد) بوده است.

میانگین سرعت خودروهای عبوری از محورهای استان نیز ۷۵ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

نظر شما