شناسهٔ خبر: 67027368 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برداشت گیاهان دارویی در لاریجان

برداشت گیاهان دارویی در ارتفاعات لاریجان مازندران ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

برداشت گیاهان دارویی در لاریجان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، در ایام بهار و با گرم شدن هوا، گیاهان دارویی و خوراکی در ارتفاعات لاریجان سر از خاک در می‌آورند و تقریبا با ورود به ماه اردیبهشت برداشت ان آغاز می‌شود و تا پایان خرداد ادامه دارد.

مناطق بالادست لاریجان بویژه لار بواسطه ارتفاع بیش از ۲۷۰۰ متری از سطح دریا‌های آزاد، یکی از مستعد‌ترین مناطق و نیز کیفی‌ترین و خوشبوترین گیاهان دارویی کشور را دارا می‌باشد
دکتر مقصودی پزشک طب سنتی گفت: گیاهان دارویی همچون آویشن، چای کوهی، گون و ... در درمان بسیاری از امراض و بیماری‌ها از جمله ناراحتی‌های قلبی، گوارشی و ... موثر است.
در بین افرادی که اقدام به برداشت این گیاهان در مراتع استان می‌کنند، معدود افرادی هستند که با ابزار و یراق خاص، اقدام به ریشه کنی گیاهان می‌کنند که در دراز مدت موجب تخریب مراتع کشور و بخصوص مازندران می‌شوند.
دکتر کوهستانی رئیس اداره مرتع منابع طبیعی مازندران _ ساری، با هشدار به اینگونه افراد گفت: چنانچه ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان متوجه اینگونه اقدامات بشوند قطعا با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد.
در مجموع ۸ هزار نوع گیاه در کشور وجود دارد که بیش از ۲۳۰۰ گونه آن ارزش دارویی و غذایی دارد که از این میزان نزدیک به ۴۰۰ نوع آن در مراتع مازندران رشد می‌کند.


آذر همایون و گزارشی در این زمینه:

<div id="video-display-embed-code_11186306"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4252162/11186306?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما