شناسهٔ خبر: 67026721 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

توسط اداره کل دامپزشکی خوزستان اصورت گرفت؛

صدور بیش از 106 هزار مجوز بهداشتی قرنطینه ای

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی خوزستان گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون جاری بیش از 106 هزار فقره مجوز بهداشتی حمل در سامانه قرنطینه و امنیت زیستی صادر شد.

صاحب‌خبر -

جام جم آنلاین - خوزستان،  مسلم همتیان ظهر امروز (چهارشنبه 16 خرداد) با اعلام این خبر گفت: در سامانه قرنطینه و امنیت زیستی دامپرشکی استان خوزستان از ابتدای سالجاری تا کنون بالغ بر 106 هزار گواهی حمل بهداشتی قرنطینه ای شامل گواهی های بهداشتی حمل ( دام زنده، طیور زنده، زنبور عسل،انواع فرآورده های خام دامی و نهاده های دامی در 4 بخش نقل و انتقال درون استانی، خارج استانی، صادرات و واردات) در سیستم یک پارچه قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور توسط کارشناسان دامپزشکی استان صادرشده است.

 

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی خوزستان افزود: حمل و نقل دام، فرآورده‌های خام دامی و نهاده دامی فقط با مجوز بهداشتی دامپزشکی مجاز است و در صورت توقیف محموله‌های فاقد مجوز بهداشتی از دامپزشکی با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: اقدامات قرنطینه ای بهداشتی طیف وسیعی از فعالیت ها را شامل می گردد که از قرنطینه واحدهای پرورش شروع و به استقرار ایستگاه های کنترل و پست های قرنطینه مرزی و بین استانی و اجرای دستور العمل‌های بهداشتی قرنطینه ای حمل و نقل دام، فرآورده های خام دامی و نهاده دامی منتهی می‌شود .

 

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی خوزستان عنوان کرد: اجرای دقیق ضوابط و مقررات بهداشتی قرنطینه ای در مبدا و کنترل آن در مقصد می تواند بسیاری از مشکلات موجود در زمینه کنترل بهداشتی قرنطینه ای را مرتفع سازد که این مهم علاوه بر ایجاد امنیت غذایی و حفظ سلامت بهداشت جامعه می تواند به تولید و صادرات پایدار در این حوزه منجر گردد.

نظر شما