شناسهٔ خبر: 67026540 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایرنا؛

جهانگیر الماسی: شهید رئیسی پشتِ میزنشین نبود+فیلم

تهران- ایرنا- بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: بارزترین ویژگی شهید رئیسی این است که پشت میز ننشست و همواره پیگیر کار مردم در استان‌ها بود.

صاحب‌خبر -

جهانگیر الماسی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره بارزترین و شاخص‌ترین ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی شهید رئیسی اظهار داشت: او در میان مردم ایستاد و برای مردم کار می‌کرد، افسوس برای ما که بعد از رفتنش متوجه شدیم که چه کارهایی کرد و چه اقداماتی برای آینده انجام داده بود.

او اظهار داشت: صفت مردمی بودن شهید رئیسی همراه با شعائر دینی و شعائر انقلاب است و این خیلی ارزشمند است.

الماسی در این باره که بزرگترین ارمغان شهید رئیسی برای فرهنگ و هنر بویژه سینما چه بود؟ گفت: کمک‌های بسیاری که شهید رئیسی به انجمن هنرمندان پیشکسوت در مدت دو سال گذشته انجام داد کم نظیر بود.

وی افزود: جمله‌ای را از ایشان شنیدم که گفته بود «هنرمندان در واقع، نمایه، پرچم و ریخت و چهره جوامع هستند. اگر اینها شایسته در بین مردم حضور داشته باشند آن جامعه، جامعه سالمی است و این خیلی حرف بزرگی است» این سخن بزرگ و ارزشمندی است.

جهانگیر الماسی: شهید رئیسی پشتِ میزنشین نبود+فیلم

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه -۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳- در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهوری بودند.

مراسم تشییع پیکر شهید رئیسی و همراهان شهیدشان روز سه شنبه -اول خرداد- در تبریز و قم و روز چهارشنبه -دوم خرداد- در تهران برگزار شد و آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب بر پیکر این شهیدان خدمت نماز خواندند؛ تشییع پیکر این شهدای والامقام در ادامه روز پنجشنبه -سوم خرداد- در بیرجند و مشهد برگزار شد؛ پیکر شهید رئیسی در حرم مقدس امام هشتم (ع) در مشهد مقدس و پیکر شهید امیرعبداللهیان در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در شهرری به خاک سپرده شد.

نظر شما