شناسهٔ خبر: 67026263 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راهبرد جهاد کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی است

تبریز-ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه افزایش کمی و کیفی محصولات تولیدی با انتقال دانش و توسعه مهارت های شغلی بهره برداران ممکن است، گفت: بر همین اساس راهبرد این مجموعه واگذاری وظایف و مشارکت دادن بخش غیردولتی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اکبر فتحی روز چهارشنبه در جلسه مشترک با اعضای شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان، نقش سازمان نظام مهندسی به عنوان بزرگترین تشکل غیردولتی بخش کشاورزی در راستای هم افزایی را بی بدیل دانست و ابراز امیدواری کرد این مجموعه در تداوم رسالت خود در این مسیر پر فراز و نشیب با بهره گیری از دانش روز برای تسهیل در دستیابی به اهداف عالیه بخش با مشارکت مردم موفق عمل کرده و تلاش ها موجب ارتقای جایگاه بخش کشاورزی استان و رضایت خاطر بهره‌برداران بخش شود.

وی تولید مطلوب در بخش کشاورزی بدون نفوذ دانش را غیرممکن دانست و افزود: زمانی در این مییر موفق خواهیم شد که کشاورزی را از حالت سنتی در آورده و به سمت مدرن و صنعتی سوق دهیم.

فتحی راهبرد واگذاری وظایف به بخش خصوصی را بسیار مهم دانست و گفت: مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی باید با بررسی و رفع نقاط ضعف و با توان در جهت ارتقای بخش کشاورزی فعالیت کنند.

وی با اشاره به نقش بخش خصوصی در ارتقای بخش کشاورزی، خواستار همکاری و مشاوره مدیران دولتی با بخش خصوصی شد و تعامل با سازمان نظام مهندسی را یکی از معیارهای ارزیابی مدیران دستگاه‌های دولتی عنوان کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی نیز در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد سازمان، گفت: ۴۷ درصد از وظایف سازمان جهاد کشاورزی غیرحاکمیتی بوده و باید به بخش های غیردولتی واگذار شود.

رضا انوری ادامه داد: می‌توان با تکیه بر قوانین موجود از جمله اصل ۴۴ قانون اساسی، قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون افزایش بهره‌وری، قوانین پنج ساله توسعه و سایر قوانین و دستورالعمل‌های مربوطه این وظایف را به بخش غیردولتی واگذار کرد.

نظر شما