شناسهٔ خبر: 67025967 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

افزایش شمار کانون یارها دستور کار کانون پرورش فکری مرکزی است

اراک- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: افزایش شمار کانون یارها دستور کار ویژه این استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احسان منصوری پیش از ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: فعالیت تابستانی مراکز امسال با شعار «امسال تابستونتو بساز» آغاز و بیستم خرداد، زنگ آغاز رسمی فعالیت‌های کانون همزمان با سراسر کشور در مرکز شماره ۷ اراک در منطقه داوران به صدا در می‌آید.

وی افزود: برای کودکان ۴ تا ۱۸ سال، ۶۰ فعالیت ذیل محورهای فرهنگی در خصوص کتاب و قصه وجود دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی تصریح کرد: ۴۴ مرکز ثابت و ۵ مرکز پستی و سیار در استان ارائه خدمت می‌کنند.

منصوری با اشاره به محورهای فعالیت‌های این کانون تصریح کرد: محور هنری یکی از این محورها است که انواع و اقسام کارگاه‌ها از جمله نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، عکاسی و نمایش شامل نمایش‌های صحنه‌ای و نمایش خیابانی را شامل می‌شود.

وی تاکید کرد: در حوزه محورهای ادبی فعالیت‌هایی از جمله داستان نویسی و شعر برای کودکان خلاق انجام می‌شود همچنین فعالیت‌های علمی نیز ذیل محور فرهنگی مثل رباتیک و چرتکه ویژه‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود.

منصوری با بیان اینکه ارتباط با خانواده‌ها و والدین در انواع کارگاه‌های مشاوره تدارک شده، گفت: استفاده از حلقه‌های میانی و گروه‌های جهادی رویکرد بعدی امسال است که ویژه‌تر دیده شده است.

وی اضافه کرد: با هدف افزایش سواد رسانه، کارگاه خبرنگاری برای کودکان در برنامه دیده شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی تصریح کرد: سال گذشته ۷۸۵ کارگاه برای کودکان برگزار شد و امسال نیز پیش بینی می‌شود در این راستا بیش از هزار برنامه برگزار شود.

منصوری اضافه کرد: تا کنون بیش ۱۷ هزار و ۲۴۳ نفر در کانون عضو هستند و در صورت تأمین زیرساخت‌ها تا صد هزار کودک و نوجوان را تحت پوشش قرار خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری اردو به عنوان یک مؤلفه تربیتی و پرورشی مورد تأکید است گفت: اردوهای درون شهری و درون استانی امسال ویژه دیده می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی بیان کرد: باشگاه قاف یک باشگاه ادبی است که کودکان و نوجوانان بویژه در حوزه شعر می‌توانند تأثیرگذار و نقش آفرین باشند که در این راستا سه نفر از استان در این باشگاه عضو هستند.

منصوری با بیان اینکه افزایش کانون یارها در دستور کار قرار دارد گفت: اکنون حدود ۶۵ نفر عضو در کانون وجود دارد که به نسبت مراکز کانون این تعداد رضایت بخش نیست و کانون یار باید بتواند نوجوانان دیگر را جذب کند.

وی گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت هوش مصنوعی و مخاطرات احتمالی برای کودکان نیاز است کودکان با یک نگاهی جدید هدایت شوند و ما به این حوزه در حال ورود هستیم.

منصوری تاکید کرد: ماجرای موشی آخرین کتابی است که از نویسندگان استان در کانون منتشر شده است.

نظر شما