شناسهٔ خبر: 67024220 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فعالیت ۴۹ مرکز کانون پرورش فکری استان مرکزی در تابستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی از فعالیت ۴۴ مرکز ثابت و ۵ مرکز پستی و سیار در استان خبر داد و گفت: ۶۰ فعالیت برای کودکان ۴ تا ۱۸ سال در برنامه‌های تابستانه پیش بینی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، احسان منصوری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آغاز فعالیت‌های تابستان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «تابستانتو بساز» اظهار داشت: زنگ آغاز رسمی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با سراسر کشور در بیستم خردادماه به صدا درمی‌آید. این آیین در استان مرکزی در مرکز شماره 7 شهرستان اراک در منطقه داوران برگزار خواهد شد.

وی از فعالیت 44 مرکز ثابت و 5 مرکز پستی و سیار در استان خبر داد و افزود: 60 فعالیت برای کودکان 4 تا 18 سال در برنامه‌های تابستانه پیش بینی شده است، مهم‌ترین برنامه‌ها ذیل محورهای فرهنگی کتاب و قصه است، همچنین محورهای هنری کانون شامل انواع و اقسام کارگاه‌ها از نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، عکاسی، نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی است، در حوزه محورهای ادبی فعالیت‌های کانون شامل داستان نویسی و شعر برای کودکان خلاق و فعالیت علمی نیز ذیل محور فرهنگی مانند رباتیک و چرتکه است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی تصریح کرد: امسال برنامه‌های تابستانه با رویکردهای ویژه‌تری نسبت به سال قبل برگزار می‌شود، ارتباط با خانواده‌ها و والدین، برگزاری انواع کارگاه‌های مشاوره، استفاده از حلقه‌های میانی و گروه‌های جهادی و گروه‌های مردم نهاد در برنامه‌های امسال پیش بینی شده است.

منصوری بیان کرد: یکی‌از ضرورت های فهم بهتر مطالب برای کودکان تندخوانی است به همین منظور این مهم با هدف افزایش سواد رسانه خبرنگاری کودکان جزو سرفصل‌های برنامه‌ تابستانه قرار گرفته است. سال گذشته 785 کارگاه برای کودکان برگزار شد و امسال بیش از هزار برنامه پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 17هزار 243عضو در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی وجود دارد، عنوان کرد: زیرساخت ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قطعاً جوابگوی کودکان نیست، بلکه بخشی از کودکان را می‌توان تحت پوشش قرار داد، اگر  زیرساخت‌ها تأمین شود این امکان وجود دارد که صد هزار کودک و نوجوان تحت پوشش قرار گیرند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با تأکید بر برگزاری اردو برای کودکان و‌ نوجوان گفت: برگزاری اردو به عنوان یک مؤلفه تربیتی و پرورشی مورد تأکید است، امسال اردوهای درون شهری و درون استانی به صورت ویژه دنبال خواهد شد، فعالیت‌های تابستانه کانون به جهت گستردگی و عمق فعالیت از ابتدای خرداد ماه آغاز و تا پایان مهرماه به مدت چهار ماه ادامه خواهد داشت.

منصوری عنوان کرد: باشگاه قاف یک باشگاه ادبی است که کودکان و نوجوانان در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه شعر بتوانند تأثیرگذار و نقش‌آفرین باشند، تاکنون سه نفر از استان در عضو باشگاه هستند، امسال افزایش کانون‌یارها در دستور کار قرار دارد، در حال حاضر حدود 65 نفر عضو کانون‌یارها هستند که به نسبت مراکز کانون این تعداد رضایت‌بخش نیست، این در حالی است که کانون‌یار باید بتواند نوجوانان دیگر را جذب کند.

وی ادامه داد: ما با توجه به اهمیت و ضرورت هوش مصنوعی و مخاطراتی که ممکن است برای کودکان به همراه داشته باشند؛ نیاز است کودکان با یک نگاهی جدید هدایت شوند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در حال ورود به این حوزه است. یکی از مشکلات استان، فقدان نظام مسائل است که در حوزه کودک و نوجوان هم نظام مسائل وجود ندارد و ذیل کارگروه زنان کودکان به صورت کمرنگ فعال بوده و ما باید در این زمینه حساسیت‌زایی برای مسئولان انجام شود.

انتهای پیام/711/

نظر شما