شناسهٔ خبر: 67025736 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قاچاقچی اشیای تاریخی در آذرشهر به دام افتاد

تبریز-ایرنا- فرمانده یگان‌ حفاظت میراث‌ فرهنگی آذربایجان شرقی از به دام افتادن قاچاقچی اشیای تاریخی اصل و غیراصلی در شهرستان آذرشهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، سرهنگ غلامرضا زینالی با بیان اینکه به‌ دنبال تردد خودرویی مشکوک در شهر آذرشهر، عوامل انتظامی این شهرستان با اخذ دستور مقام قضایی اقدام به توقف و بازرسی از این خودرو کردند، تعداد اقلام تاریخی کشف شده را ۱۸ قلم با قدمت دوره معاصر اعلام کرد.

وی اظهار کرد: تعداد یک قلم مجسمه سنگی سرگوزن از جنس مواد ترکیبی غیراصل و یک قلم مجسمه سنگی مورچه‌خوار از جنس سنگ سیاه غیراصل در جریان این بازرسی به‌ عنوان اشیای تاریخی «غیراصل» کشف و ضبط شد.

زینالی ادامه داد: همچنین تعداد یک قلم سماور ذغالی برنجی، سه عدد آویز فلزی و سنگی با نگین‌های تزئینی، ۶ قطعه سنگ ایرانی سفید، ۲ عدد تسبیح سنگی، یک عدد قلوه سنگ رودخانه‌ای، یک عدد سنگ تخم‌مرغی و تعداد ۲ قلم کاسه‌ صمغی از جنس مواد ترکیبی که همگی با قدمتی مرتبط به دوران معاصر ، در جریان بازرسی از خودروی فوق توسط عوامل انتظامی آذرشهر کشف و ضبط شدند.

به گفته وی در این رابطه ۲ نفر متهم شامل راننده و سرنشین خودرو به همراه اشیای تاریخی اصل و غیراصل دستگیر شده و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی دلالت داده شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی گفت: مردم استان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه میراث‌ فرهنگی، موضوع را با تماس شماره ۰۹۶۶۲ مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اطلاع دهند.

نظر شما