شناسهٔ خبر: 67025675 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پایانه صادرات سنگ لرستان توسط فعالان اقتصادی ایجاد شود

مدیرکل صمت لرستان گفت: پایانه صادرات سنگ استان باید توسط فعالان اقتصادی ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

بهمن جعفری در حاشیه جلسه شورای اداری الیگودرز که با حضور استاندار لرستان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: مجموعه لاستیک‌سازی الیگودرز در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار فعال در حال احداث بوده و قرارداد تولید آن منعقد شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۸ هزار متر سوله این مجموعه لاستیک‌سازی در حال ساخت بوده که فاز اول آن ۲۰۰ هزار حلقه لاستیک و حجم سرمایه‌گذاری آن ۳۰ میلیون یورو ارزی و ۴۰۰ میلیارد ریالی است.

مدیرکل صمت لرستان با بیان اینکه احداث این مجموعه لاستیک‌سازی الیگودرز یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری است، افزود: در الیگودرز حوزه معدنی سیلیس وجود ندارد و کربنات کلسیم است.

جعفری ادامه داد: سه زنجیره در استان تعریف شده که بعد از شیلات و گیاهان دارویی زنجیره کربنات کلسیم نیز وجود داشته است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۶ واحد و طرح صنعتی در حوزه کربنات کلسیم فعالیت داشته و بالغ بر ۵۰ درصد آنها در همین دولت شکل‌گرفته است.

وی اضافه کرد: اجرای طرح تولید کاغذ از سنگ در استان به محوریت ایمیدرو است و ۵ میلیون دلار قرارداد آن منعقد و تأمین اعتبار شده و ۵۰ درصد ماشین‌آلات نیز ساخته شده است.

مدیرکل صمت لرستان با بیان اینکه امیدواریم ظرف ۴ الی ۵ ماه آینده این پروژه راه‌اندازی شود افزود: ایجاد بازار سنگ مستلزم این است که پایانه صادرات سنگ توسط فعالان اقتصادی راه‌اندازی شود.

جعفری تصریح کرد: همه معادنی که در شهرستان الیگودرز هستند باید در قالب مزایده به شخصیت‌های حقیقی که شایسته دریافت صلاحیت از نظام مهندسی را دارند، واگذار شود.

 

برچسب‌ها:

نظر شما