شناسهٔ خبر: 67025427 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بهادری جهرمی تشریح کرد؛

جزئیات تصمیمات محیط زیستی دولت در جلسه امروز هیات وزیران

بهادری جهرمی تشریح کرد؛ سخنگوی دولت مصوبات امروز هیات وزیران که به مسائل محیط زیستی اختصاص داشته است را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در پایان جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات جلسه امروز هیات وزیران گفت: با توجه به اینکه امروز روز جهانی محیط زیست است گزارش اجمالی از اهم اقدامات متعددی که دولت سیزدهم در ایام کمتر از سه سال حیات حدود هزار روزه خود در بخش محیط زیست انجام داده است، ارائه شد.

وی با بیان اینکه این گزارش از جمله در حوزه جمع‌آوری گازهای مشعل، توجه به اصول محیط زیستی در توسعه‌های صنعتی و اقدامات متعدد دیگری که در این خصوص صورت گرفته است که همه آنها با تاکید رئیس جمهور شهید بود، صورت گرفت، گفت: هیأت وزیران سه مصوبه محیط زیستی داشت که اولاً به سازمان محیط زیست مجوز مذاکرت برای امضای موافقت نامه محیط زیستی با دولت‌های عضو همکاری شانگهای را صادر کرد که اقدامات مقدماتی آن صورت گیرد.

سخنگوی دولت گفت: همچنین مصوبه دوم محیط زیستی دولت در خصوص کاهش ضایعات پلاستیکی در قالب الحاق کمیسیون بین‌المللی مورد پذیرش دولت بود که تقدیم مجلس خواهد شد.

بهادری جهرمی ادامه داد: مصوبه دیگر دولت درباره پذیرش پروتکل الحاقی مونترال برای کنترل مواد کاهنده لایه اوزون و ارسال آن به مجلس بود این مصوبات هدیه دولت به دوستداران محیط زیست  است.

وی در خصوص تسویه طلب گندم کاران بیان کرد:در جلسه امروز، منابع لازم برای تسویه گندم تضمینی خریداری شده از کشاورزان پیش‌بینی شد تا پرداخت هزینه گندم خریداری شده تضمینی با سرعت صورت بگیرد که بتوانیم در شش ماه اول، همه هزینه گندم‌ها را پرداخت کنیم. تولید و خرید داخلی گندم در طول این دولت افزایش داشته است. خرید گندم داخلی  ۲.۵ برابر افزایش یافته است و تسویه بدهی ها نیز انجام شده است و امسال هم انجام می شود.

سخنگوی دولت عنوان کرد: دو لت دو مصوبه به در امور دانشجویی و حمایت از دانشگاه ها داشت. آیین نامه جامعی برای بورس تحصیلی دانشجویان ایرانی  در راستای عدالت آموزشی و ارتباط موثر جامعه صنعت و دانشگاه، ایجاد انگیزه برای دانشجویان، جذب برخی اعضای هیئت علمی مورد نیاز و هدفمندی آموزش و پژوهش تصویب شد. مصوبه دیگر هم درباره حمایت از دانشجویان کم بضاعت‌تر در تحصیلات تکمیلی بویژه مقطع دکترا بود و آیین نامه در این خصوص تصیوب شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما