شناسهٔ خبر: 67024834 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس نیوز | لینک خبر

مقدار فروش "خساپا" کامبک زد / رشد ۱۰۸ درصدی فروش محصولات سایپا در اردیبهشت ماه

بیشترین مقدار فروش محصولات سایپا در بخش «خانواده X ۲۰۰» با ۱۷ هزار و ۱۴۸ دستگاه رقم خورد که نسبت به ماه گذشته با افزایش فروش ۸۰ درصدی همراه بود.

صاحب‌خبر -

بورس نیوز:

شرکت ایرانی تولید اتومبیل (سایپا) در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اردیبهشت ماه سال جاری مجموع درآمد حاصل‌شده از فروش محصولات (خانواده X ۲۰۰، شاهین، وانت ۱۵۱ و سایر محصولات) در این دوره یک‌ماهه را برابر با ۸ هزار و ۸۷۶ میلیارد تومان به ثبت رساند.

"خساپا" از ابتدای سال مالی تا انتهای اردیبهشت ماه سال جاری نیز میزان درآمد عملیاتی شناسایی‌شده خود را مبلغی برابر با ۱۲ هزار و ۹۸۶ میلیارد تومان به اطلاع سهامداران رساند. خودروساز نارنجی پوش جاده مخصوص در دومین ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی محصولات خود را توانست تنها در بازار داخل کشور به فروش برساند.

سبقت درآمد‌ها خساپا در اردیبهشت ماه

شرکت ایرانی تولید اتومبیل سایپا در اردیبهشت ماه با رشد قابل توجه ۱۱۶ درصدی میزان درآمد‌های عملیاتی خود نسبت به ماه گذشته مواجه بود و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز افزایش ۲۳ درصدی را در کارنامه مالی خود ثبت کرد. در ۲ ماه گذشته درآمد‌های به دست آمده خساپا از فروش محصولات در بازار داخلی تشکیل شده است.

پرفروش‌ترین گروه محصولات خساپا در اردیبهشت ماه مربوط به خانواده (تیبا، ساینا و کوئیک) با ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است. نرخ فروش این گروه در سامانه کدال مبلغی برابر با ۲۶۲ میلیون تومان در ازای هر دستگاه ثبت شده است.

فروش محصولات خساپا تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

مقدار فروش محصولات سایپا در این دوره ماهانه ۳۰ هزار و ۳۹۶ دستگاه بود که نسبت به ماه گذشته با رشد ۱۰۸ درصدی مواجه بود، مقدار فروش تجمیعی این خودروساز در ۲ ماه گذشته نزدیک به ۴۵ هزار دستگاه اعلام شده است. 

همان‌طور که در سامانه کدال اعلام شد بیشترین مقدار فروش محصولات سایپا در بخش «خانواده X ۲۰۰» با ۱۷ هزار و ۱۴۸ دستگاه رقم خورد که نسبت به ماه گذشته با افزایش فروش ۸۰ درصدی همراه بود و تشکیل‌دهنده ۵۶ درصد از مقدار فروش محصولات خساپا در اردیبهشت ماه بود.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
خساپا کوئیک تیبا شاهین جاده مخصوص سایپا

نظر شما