شناسهٔ خبر: 67023931 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تولیدات بومی کرمانشاه در مسیر پیاده‌روی اربعین عرضه می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای عرضه محصولات تولیدی استان کرمانشاه از جمله صنایع‌دستی و محصولات کشاورزی در مسیر پیاده‌روی اربعین از بیستون تا قصرشیرین خبر داد.

صاحب‌خبر -


تولیدات بومی کرمانشاه در مسیر پیاده‌روی اربعین عرضه می‌شود

به گزارش خبرگزای صدا و سیما مرکز کرمانشاه، ، داریوش فرمانی از فروش محصولات و تولیدات بومی استان کرمانشاه در مسیر زوار اربعین خبرداد و اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده در کنار غرفه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی برخی از اقلام تولیدی استان نیز عرضه و معرفی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه با اشاره به تاکید استاندار کرمانشاه در خصوص اهمیت موضوع اربعین و توجه جدی به تمام جهات این حرکت و برکات این سفرها، گفت: با توجه به تجربیات سال گذشته در خصوص بازارچه‌های صنایع‌دستی و بازخورد‌های خوبی که شاهد آن بودیم مقرر شد تا با توجه جدی‌تر ضمن توسعه و گسترش این غرفه و بازارچه‌های موقت در مسیر راه کربلا، برخی محصولات و تولیدات بومی استان مانند زیتون و زعفران در کنار سایر سوغات‌های موجود در استان نیز معرفی شود.

او بیان اینکه این اتفاق موجب می‌شود که هرچه بیشتر توانمندی‌های استان به تمام اقشار کشور معرفی شود، افزود: با توجه به اهمیت موضوع برندسازی باید تلاش کنیم تا این محصولات به شکل برند خاص استان به بهترین شکل عرضه شود.

فرمانی با اشاره به اینکه برای ۲ محور مسیر بیستون تا قصر شیرین در ایام اربعین برنامه‌ریزی و پی‌گیری می‌شود، گفت: ظرفیت بازارچه‌های دائمی و موقت و همچنین واحد‌های تجاری بین‌راهی واقع در مسیر که در زمینه عرضه سوغات فعال هستند به شکل مشارکتی در این زمینه فعالیت کنند تا نیاز به هزینه و زمان و فرصت سوزی نباشد.






نظر شما