شناسهٔ خبر: 67023513 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم:

رهبری، نظام را در مقابل بحران‌ها حفظ کرده‌اند/ مشکلات با ادامه راه شهید رئیسی حل می‌شود نه حرکت در مسیر سقوط گذشتگان

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه باید خدمات آیت الله شهید رئیسی برای عموم مردم تبیین شود، تصریح کرد: راه طی شده دولت رئیسی باید ادامه پیدا کند و راهی که قبلا طی شده است، رو به سقوط است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی در دانشکده دین و رسانه با انتقاد از نپرداختن صداوسیما به سخنان امام راحل، بیان داشت: حضرت امام در عرفان صاحب نظر بود اما کلمات وی برای همه مردم قابل فهم بود و مردم علاوه بر فهم احساس تعلق می کردند. جا دارد که صداوسیمای قم و دانشکده دین و رسانه بیش از پیش به سخنان امام بپردازند. امام هم صداوسیما را دستگاهی مهم می دانست.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم با ابراز خرسندی از طرح درس وصیت نامه امام در دانشگاه ها اظهار داشت: اگر سخنان امام خمینی به گوش نسل جوان برسد، مورد پذیرش قرار می گیرد و علت اینکه نسل جوان ما با هویت انقلاب فاصله دارد به دلیل نبود چنین آموزه هایی است؛ البته عملکرد مسؤولان ما باید به میزانی که امام ارائه می دهد همخوانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در هر دوره تاریخی شخصیت های ممتازی مانند خواجه نصیر، شیخ طوسی و علامه حلی بوده اند، تصریح کرد: به اعتقاد من هیچکدام از بزرگان تاریخی به اندازه امام خمینی در اسلام و مسلمین تأثیر گذار نبودند؛ امام خمینی شخصیتی جامع داشته و علاوه بر تسلط بر عرفان، تفسیر، فقه و علوم اسلامی سیاستمدار بوده و روحیه لطیفی نیز داشت؛ در لطافت امام خمینی نقل شده که به طور فراوان گریه می کرد که تأثیر کلامش نیز از خلوص و خضوع به درگاه الهی بود.

وی با اشاره به برخورد امام خمینی با مرحوم منتظری تصریح کرد: امام خمینی با خدا معامله کرده بود از این رو با هیچکس تعارف نداشت. از دیدار فرستاده گورباچف با مرحوم امام روایت شده که زانوی فرستاده شوروی هنگام قرائت نامه گورباچف می لرزیده است؛ این هیبت خدادادی است و هر کس از خدا بترسد خداوند همه چیز را در مقابل او به تسخیر می کشاند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام رهبر معظم انقلاب را امتداد و تالی امام خمینی دانست و افزود: حضرت آیت الله خامنه ای فاصله ای بین خود و مردم قائل نیست و محبوب مردم است.

وی با بیان اینکه از 16 سالگی با شهید رئیسی آشنا بوده، اظهار داشت: آیت الله رئیسی خود را وقف نظام و انقلاب اسلامی کرد و من به اخلاص وی شهادت می دهم. آن شهید مراحل رشد اداری را از پایین ترین مرحله شروع کرد و فضیلت های شناخته شده ای داشت که امام خمینی برای مسأله ای خطیر حکم دادستانی اش را صادر کرد. رئیسی بدون ترس محاکمه منافقین را انجام داد که حاکی از شجاعت وی بود.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم با بیان اینکه منافقین به دنبال به بن بست کشاندن نظام از طریق ترور بودند، گفت: زندانیان منافقین به دنبال شورش بودند و نظامی های آن ها نیز به شدت وحشی بودند؛ محاکمه کردن این ها کار بسیار سختی است و خداوند از تجربه قضائی، رئیسی را تا رأس قوه بالا برد و در قوه قضائیه قدم های بسیار خوبی برداشته شد. رئیسی با رأی بالایی معتمد مردم شد و در این راه همه روزه تلاش کرد. شهید رئیسی برای نمایش کار نکرد و اثر خود را بر روی عامه مردم گذاشت.

وی با بیان اینکه مرحوم رئیسی فقر را چشیده بود و از این جهت محبوب طبقات فقیر جامعه شد، تصریح کرد: رئیس جمهور فقید ما توان بسیار زیادی را به کار گرفت تا آوارهایی که بر سر دولت ریخته شده بود را بردارد که تا حدود زیادی موفق بود؛ بعضی ها ظواهر و حوادث پیش پا افتاده را می بینند و خدمات را انکار می کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه میراث اقتصادی نامطلوب از دولت قبل به دولت رئیسی رسیده بود، گفت: حقوق کارکنان دولت در ماه های اول 1400 به طور کامل از بانک مرکزی استقراض شد که حجم بالایی نقدینگی ایجاد می کرد. اوراقی که دولت قبل فروخته بود تا 1405 ماهانه 10هزار میلیارد تومان برای دولت خرج ایجاد کرده است؛ بیش از 100 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت شده بود و دولت به این صندوق بدهکار بود. بدهی تأمین اجتماعی نیز رقم بسیار بالایی است. من از خزانه اطلاع دارم و این را آوار می دانم. اینها همه آوارهایی بود که بر سر دولت رئیسی ریخت. آیت الله رئیسی باید آواربرداری می کرد که مردم انتظار داشتند بلافاصله پس از انتخابات گشایش ایجاد شود که البته گشایش پدید آمد.

وی ادامه داد: پول نفت به کشور بر می گردد و طرح های مختلفی که افتتاح می شود از همین منبع است؛ از شهریور 1400 دیگر از بانک مرکزی استقراض نشد و این موارد چیزهایی است که عامه مردم نمی دانند اما کارهایی اساسی است. در دولت شهید رئیسی تورم از 55 درصد روند کاهشی به خود گرفته است. معنای کاهش تورم کاهش قیمت نیست بلکه سرعت روند افزایش را نشان می دهد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات بیان داشت: راه طی شده دولت رئیسی باید ادامه پیدا کند و راهی که قبلا طی شده است رو به سقوط است؛ اگر مسیر دولت سابق طی می شد منجر به سقوط بود؛ یک دهه کشور جمهوی اسلامی از نظر اقتصادی تعطیل و دچار عقبگرد شد که دلیل آن عدم جبران استهلاک سرمایه بود؛ شکاف فقر و غنا افزایش یافته و ضریب جینی 42 بود که با تلاش های دولت رئیسی در حال حاضر 37 است؛ باید کسی سکان ریاست جمهوری را به دست بگیرد که مسیر درست را طی کند.

وی با بیان اینکه دولت قبل، اقتصاد را به توافق با آمریکا گره زده بود، بیان داشت: این راهبرد بسیار بد بود؛ در اظهار نظر علنی حل شدن مشکلات را معطوف به مذاکره می کردند و این سبب شد که دشمن، احساس کند که ما در انزوا قرار گرفتیم و تحریم ها به نتیجه رسیده است. تحریم ها واقعا فلج کننده بود که ملت ایران صبوری به خرج داد. لنگر ثبات ملت رهبری است که در مقابل بحران ها نظام را حفظ کرده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری نشانه مسیر درست دولت و تلاش هایی که برای صورت گرفته را حضور مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت دانست و افزود: حضور عظیم مردم، خطر حادثه ناگوار را خنثی کرد. برای تکرار این حضور مردم باید افرادی به میدان بیایند که برای خدا مخلص باشند و تابع رهبری عمل کنند. رئیسی سیاست های مبنایی حضرت آقا را دنبال کرد و اگر گذشتگان نیز به این مبانی عمل می کردند پیشرفت های بزرگی رقم می خورد.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم در پایان خاطرنشان کرد: تحریم های آمریکا حتما چیز بدی است و باید برداشته شود اما نباید با کنارگذاشتن عزت و ذلت طلبگی انجام گیرد. اگر با ذلت به دنبال حل مسأله تحریم باشیم، دشمن این تحریم ها را افزایش می دهد. پیام انقلاب اسلامی با حادثه غزه جهانی شد و این هم از الطاف خداوند است که مردم مظلوم غزه صدها شهید بدهند و چشم جهانیان را باز کنند.

نظر شما